سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش مجموعه مسئولان و برنامه ریزان در استان همدان، فراهم کردن زمینه کار و تلاش در راستای سیاست های کلان دولت است.
وی اضافه کرد: یکی از شاخص های دولت یازدهم که در دولت کنونی نیز تداوم داشته است ایجاد وفاق و همگرایی بین نیروهای مختلفی است که می توانند یاریگر دولت باشند.
معاون استاندار همدان ادامه داد: با این رویکرد در این استان اتحاد و وفاق بین مسئولان حاکم بوده و آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز محور وحدت و همدلی بین مسئولان شده است.
شاهرخی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان همدان نیز همسو با دیگر نهادها تمامی توان خود را برای کار و تلاش موثر برای مردم به کار بسته است.
وی گفت: تمامی ویژگی های یاد شده موید این است که در همدان شاهد چند صدایی نبوده و همه یک صدا و متفق القول برای خدمت به مردم همت می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: پس از وحدت و همگرایی بین مسئولان، توجه به معیشت مردم به ویژه ایجاد فرصت های شغلی برای افراد جویای کار به عنوان رویکرد اصلی دولت دوازدهم در همدان مورد توجه است.
شاهرخی افزود: گزارش های ارائه شده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نوید بخش همت مسئولان برای خلق فرصت های شغلی است.
وی اضافه کرد: با توجه به تسهیلات پیش بینی شده در راستای تحقق سند اشتغال استان گام های بلندی برداشته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: علاوه بر حوزه اقتصادی در بخش اجتماعی، تحقق منشور سیاسی و تقویت سازمان های مردم نهاد اقدام های موثری صورت گرفته است.
شاهرخی تاکید کرد: یکی از داشته ها اصلی نظام اسلامی، سرمایه های اجتماعی است و دولت با جدیت دنبال تقویت نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی چند اولویت از جمله کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مد نظر است که همدان در این شاخص ها رتبه مطلوبی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: واگذاری امور به مردم در قالب سازمان های مردم نهاد نیز در اولویت است چون از توان اقشار مختلف با سلایق و توانمندی مختلف در حوزه گردشگری، درمان و غیره بهره گرفت.
شاهرخی افزود: شرایط فعالیت سازمان های مردم نهاد در همدان تسهیل شده و هم اینک 400 سمن در این استان فعالیت دارند.
وی از کیفی سازی فعالیت سمن ها خبر داد و اضافه کرد: برون سپاری فعالیت دستگاه های اجرایی به سمن ها موجب تقویت سرمایه های اجتماعی می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.