به گزارش ایرنا، یکی از کارشناسان پلیس فتا استان همدان در این همایش مناسب‌ترین راهکار در کاهش جرائم فضای مجازی را پیشگیری عنوان کرد و گفت: مهمترین پارامترهای این کاهش ارتقای دانش کاربران در فضای مجازی است.
سروان محمد نقوی افزود: بیشترین استفاده از فضای مجازی در نوجوانان، حضور در شبکه‌های اجتماعی موبایلی است که با دید مثبت به آن نگاه می‌کنند در صورتی که در کنار فرصتهای آن باید تهدیدات و خطرات آنها را نیز شناخت تا بتوان در یک فضای ایمن فعالیت کرد.
وی با بیان اینکه نقض حریم خصوصی افراد به عنوان یکی از تهدیدات شبکه‌های اجتماعی برای کاربران افزود: شبکه‌های اجتماعی ابزارها و امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند تصاویر و ویدئوهای خویش را در صفحه شخصی خود قرار دهند و در بیشتر این شبکه ها، برای حفظ حریم خصوصی افراد راهکارهایی ارائه شده است.
سروان نقوی مثال زد: این فعالیت دسترسی به تصاویر و اطلاعات خصوصی را با توجه به درخواست کاربر محدود می‌کنند و یا اجازه مشاهده پروفایل کاربر را به هر کسی نمی‌دهند؛ ولی این راه‌ها کافی نیستند.
کارشناس پلیس فتا همدان با اشاره به پنهان بودن هویت کاربران در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی موبایلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از پرونده‌های موجود در پلیس فتا در راستای شبکه‌های اجتماعی جعل هویت افراد و سوءاستفاده از اعتماد کابران است.
سروان نقوی گفت: بنابراین نوجوانان به ویژه دختران به هیچ عنوان نباید به افراد غریبه آنلاین در فضای مجازی اعتماد کنند چراکه ممکن است آنچه که خود را معرفی می‌کند نبوده و نیت شومی داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی از کاربران فکر می‌کنند هر چه تعداد دوستان آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد بهتر دیده شده و شناخته می‌شوند و در نتیجه منافع بیشتری خواهند داشت، گفت: کاربران به دنبال درخواست‌های دوستی مکرر در فضای مجازی نباشند زیرا ممکن است یکی از همین دوستان، مجرم سایبری بوده و به دنبال سوء استفاده از وی باشد.
گفتنی است این همایش با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و نوجوانان در خصوص تهدیدات فضای مجازی برگزار شد.
شهرستان بهار با 119 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری همدان واقع شده است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.