به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، احمد ترابی در خصوص دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی افزود: همایش تخصصی و ملی گردشگری و نشست تخصصی فعالان میراث فرهنگی در شهرستان نهاوند از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی بود که در شهرستان نهاوند برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی کودک و حفاظت در سایت هگمتانه ، برپایی نمایشگاه عکس از دستاوردهای عمرانی حوزه میراث فرهنگی، برپایی کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان اداره کل در مدارس با موضوع 'موزه چیست و موزه دار کیست' از دیگر برنامه های پیش روی این اداره کل است که در هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان برپایی کارگاه نقاشی با موضوع بنای آرامگاه بوعلی سینا در همدان، برپایی نمایشگاه فرش های قدیمی شهرستان ملایر در موزه لطفعلیان ، پاکسازی محوطه تاریخی سایت باستانی نوشیجان، اجرای شاهنامه خوانی در موزه لطفعلیان ملایر و مسابقه انشا نویسی کودکان با موضوع آثار باستانی را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته میراث فرهنگی برشمرد.
ترابی همچنین برپایی نمایشگاه عکس، اجرای زنده رشته های صنایع دستی، راه اندازی و تجهیز موزه فسیل های تاریخی طبیعی کبودرآهنگ و برگزاری مسابقه گزارش نویسی از آداب و رسوم و بازی های سنتی و قدیمی برای دانش آموزان دوره ابتدایی را از اهم برنامه های پیش بینی شد در هفته میراث فرهنگی ویژه شهرستان ها عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، موزه تخصصی بوعلی سینا و طب، موزه مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، موزه مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج ‌آقا تراب نهاوند، موزه تاریخ طبیعی و موزه مردم ‌شناسی سید جمال ‌الدین اسدآبادی از جمله موزه‌ها و ابنیه استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی در نوع خود کم‌ نظیر است.
28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و از 25 تا 31 اردیبهشت ماه هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
2087/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.