به گزارش ایرنا، طرح های ثبت شده در سامانه کارا، پس از بررسی دستگاه اجرایی تخصصی جهت بررسی، تایید و تصویب به کمیته های فنی استانی یا ملی ارجاع می شود.
طرحهای ارائه شده با سرمایه گذاری زیر 60 میلیارد ریال در کمیته های فنی استانی و طرحهای با سرمایه گذاری بالای 60 میلیارد ریال به کمیته فنی ملی ارسال می شود و پس از تایید و تصویب این کمیته ها جهت بررسی و پرداخت به بانک ها ارجاع خواهند شد.
به گفته، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، تعداد 961 طرح اشتغال روستایی و تعداد 477 طرح اشتغال فراگیر در کمیته فنی استان بررسی و مصوب شده است که از این طرح ها تعداد پنج طرح در زمینه اشتغال روستایی و چهار طرح در زمینه اشتغال فراگیر به کمیته ملی بررسی طرحهای اشتغالزا ارسال شده اند.
در مجموع 9 طرح ویژه و ملی با سرمایه گذاری یک هزار و 800 میلیارد ریال متقاضی اخذ تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی از استان همدان به این کمیته برای بررسی و پرداخت تسهیلات ارسال شده است.
با توجه به اهمیت موضوع اشتغال به ویژه در بخش روستایی روز چهارشنبه کارگروه تخصصی توسعه روستایی به این بحث اختصاص یافت.

** حدود چهار هزار شغل در روستاهای همدان ایجاد شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در این نشست گفت: در سال 96 به کمک برنامه ارتقای اشتغال پایدار روستایی برای سه هزار و 920 نفر در روستاهای این استان اشتغال ایجاد شده است.
ظاهر پورمجاهد افزود: سهمیه اشتغال استان همدان از برنامه کشوری ارتقای اشتغال پایدار روستایی، 2 هزار و 750 نفر بود اما در پایان این برنامه گزارشی که از دستگاه‌ها دریافت شد بیشتر از تعهد بود.
وی ادامه داد: برای اجرای این تعداد طرح اشتغالزا یک هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات توسط 9 دستگاه استانی پرداخت شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: علاوه بر اعتبارات سال گذشته، امسال نیز سه هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی برای روستاهای استان اختصاص یافته است.
پورمجاهد گفت: پایه برنامه ششم توسعه بر مبنای شرکت‌های دانش‌ بنیان و موضوع های فناوری است و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان و فناور باید تقویت شوند.

** 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای همدان
رئیس سازمان برنامه ‌و ‌بودجه همدان نیز در این کارگروه گفت: 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در این استان در سال 96 اختصاص یافته است.
سید اسکندر صیدایی افزود: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که امسال برای توسعه روستایی در استان همدان فراهم شده ، این کارگروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی به ضرورت بحث اشتغال و توسعه پایدار در روستاها اشاره و افزود: زمینه مناسب و راهنمایی‌های لازم باید از سوی مدیران دستگاه‌ها برای اشتغال و توسعه روستاها انجام شود.
رئیس سازمان برنامه‌ و‌ بودجه استان همدان ادامه داد: مطالعات توسعه ‌ای همه روستاهای استان همدان در دوره زمانی سه سال، در دستور کار قرار گرفته که در این طرح روستاها از نظر رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار مورد مطالعه کارشناسان قرار می‌گیرند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.