به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی دارابی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی روحانیون شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عرصه مبلغان دینی کماکان با کمبود جدی مواجه هستیم.
وی افزود: بخشی از نیازهای ما در این حوزه از طریق خواهران مبلغه، شبکه عظیم مبلغان و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران به واسطه رشد عظیم معرفتی آنان تامین می شود.
حجت الاسلام دارابی بیان کرد: هم اکنون حدود چهار هزار روحانی در مناطق محروم و روستایی کشور مستقر هستند و به امر تبلیغ دین، ارایه خدمات فرهنگی، تبلیغی، مشاوره، خدمات دینی و تبلیغ در فضای سایبری می پردازند.
وی کاهش آسیب های اجتماعی را از اولویت های مهم سازمات تبلیغات اسلامی در سال جاری برشمرد و افزود: روحانیان بویژه در ایام ماه رمضان با رویکرد مبارزه با آسیب های اجتماعی و مقابله هوشمندانه با این جریان فعالیت می کنند.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی امسال در پنج محور حاشیه شهرها، سکونتگاه‌های غیر رسمی، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه شبکه تبلیغی کشور با کمک مردم توانسته اقدامات فاخر و ارزشمندی را انجام دهد، پیگیری و تقویت جلسات قرآنی، تقویت موسسه های قرآنی شهری و خانه‌های قرآنی روستایی در راستای نهضت فراگیری این کتاب آسمانی را از جمله اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه برشمرد.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی این برنامه ها را نسخه شفابخش توجه به سبک زندگی قرآنی عنوان و ابراز امیدواری کرد که در این راستا شاهد جوشش مردمی باشیم.
حجت الاسلام دارابی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم این شهرستان می تواند از این ظرفیت برای رشد و ارتقای حوزه تبلیغات اسلامی بهره بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مردم با مشارکت های عمومی خود اقدامات خوبی را برای کاهش آسیب های اجتماعی به نمایش گذاشته اند، افزود: با روحیه جهادی و انقلابی مردم ملایر 150 معتاد در مسجد نبی اکرم(ص) این شهرستان از دام اعتیاد نجات پیدا کردند.
وی ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان را مهمتر از ترک اعتیاد دانست و بیان کرد: با محله محور قرار گرفتن مساجد و حضور بی بدیل مردم ملایر در صحنه، امروز شبکه تبلیغی با کمک مردم توانسته اقدامات ارزشمندی را از خود به نمایش بگذارد و این می تواند برای سایر نقاط کشور الگو باشد.
وی با بیان اینکه این اقدام در پنج مسجد ملایر نیز در حال اجرا است، افزود: وجود دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ظرفیتی دینی و اعتقادی در این شهرستان و بستری مهم برای ورود جوانان به حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام دارابی یادآور شد: امروز وجود دانشگاه‌هایی همچون رضوی و امام صادق(ع) یک محور دینی و فرهنگی ارزشمند در آموزش عالی کشور است که می‌تواند در تقویت بینه اعتقادی و فرهنگی جوانان نقش موثری ایفا کند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.