معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این المپیاد با هدف توسعه فرهنگ امدادی، تشکیل تیم های مدیریت بحران در مدارس، ارتقای کار گروهی، روحیه مسئولیت پذیری و آگاهی به حوادث و بلایایی طبیعی و نحوه مواجه با آنها به مدت 2 روز برگزار شد.
مریم پاک بین اضافه کرد: تیم های حاضر در این المپیاد ابتدا در درون مدرسه سپس در منطقه و شهرستان چند مرحله آزمون دادند و افراد برگزیده به مرحله استانی راه یافتند.
وی با بیان اینکه 18 تیم زنان و مردان از تمامی شهرستان های همدان در این المپیاد حضور داشتند، افزود: هر تیم متشکل از 14 دانش آموز پایه هشتم بود که به مدت 2 روز در این رقابت ها شرکت کردند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: دانش آموزان در رشته های اسکان اضطراری، چادر زنی، اطفای حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، نحوه پانسمان و بانداژ، آتل بندی، پناه گیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.
پاک بین افزود: همچنین آزمون کتبی با محوریت وظایف و نحوه امداد و کمک های اولیه و تاریخچه جمعیت هلال احمر برگزار شد.
وی بیان کرد: در این المپیاد در بخش مردان دانش آموزان شهرستان های اسدآباد، ملایر و همدان و در بخش زنان تیم های شهرستان همدان، اسدآباد و ملایر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: جام اخلاق و بشر دوستی به علت رعایت نظم و انضباط در کار تیمی به دانش آموزان شهرستان کبودرآهنگ اهدا شد.
چهار هزار و 900 دانش آموز پایه هشتم امسال در طرح دادرس شرکت کردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.