به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم همدان از جمله دانش آموزان، دانشگاهیان، بسیجیان، طلاب و روحانیان همدان در این تجمع حضور داشتند و در واکنش به اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در خروج یک جانبه از برجام، شعار 'مرگ بر آمریکا'،'مرگ بر سازش کار'، 'مرگ بر فتنه گر'، 'مرگ بر اسرائیل' و'هیهات من الذله' سر دادند.
همچنین حاضران در این مراسم با سردادن ندای 'وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد' به مطالبات رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
امام جمعه شهرستان ملایر در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ترجمان آیات نورانی قرآن است و توانست آیات سیاسی قرآن را برای ملت ایران ترجمه و تفسیر کند و این حق بزرگی است که امام راحل به گردن ما دارد.
حجت الاسلام محمد باقر برقراری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران را از رعیت به اربابیت و عزت و قدرت رساند و اگر امروز انقلاب اسلامی نبود، بعید نبود در مساجد ما برای دشمنان اسلام دعا کنند.
امام جمعه ملایر در واکنش به مواضع خصمانه آمریکا اضافه کرد: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده است هرجا ایستادگی کرده ایم توانسته ایم حقمان را از دشمنان بگیریم و با این ایستادگی دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: قرآن کریم تفکر پوسیده بعضی ها را که می گویند نباید دشمن را علیه خود خشمگین کرد قبول نمی کند و به مومنان گوشزد می کند که خداوند ظالمان را هدایت نمی کند.
وی با بیان اینکه احضور انقلابی امروز مردم همدان اقدامی به موقع و با بصیرت و لبیک گویی به ندای قرآن است، گفت: این تجمع انجام شد تا با صدای رسا به تمام دنیا مخابره کنیم که به آمریکایی ها اعتماد نکنند که هر کس به آمریکایی ها اعتماد کند باخته است.
وی با بیان اینکه خروج یک طرفه آمریکا از برجام دور از انتظار نبود، گفت: رهبر معظم انقلاب 2 سال پیش فرموند که من به این مذاکره خوش بین نیستم و می توان گفت بزرگترین خسارت برجام، این بود که ما به کدخدا اعتماد کنیم و بزرگترین دستاورد خروج آمریکا از برجام این است که ثابت شد آمریکا غیر قابل اعتماد است.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: تیم مذاکره کننده ما از سر قدرت بر سر میز مذاکره نشست و مسئولان کشورمان تن به ذلت مجدد و مذاکره برای مکمل برجام ندادند و این جای تقدیر و تشکر دارد و نشان می دهد جمهوری اسلامی هیچ نیازی به بیگانگان ندارد.
امام جمعه ملایر اظهار کرد: ما برای مبارزه طولانی آماده ایم و از مسئولان می خواهیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهند و بدانند که فرمایشات معظم له فصل الخطاب است.
به گزارش ایرنا، فردا نیز پس از اقامه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، تظاهرات مردم همدان در سطح استان برگزار می شود و نمازگزاران در شهر همدان از حسینیه امام خمینی(ره) تا چهار راه شریعتی را در محکومیت مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران راهپیمایی می کنند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.