افسانه بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نوجوان 13 ساله ملایری موفق شد در نخستین دوره مسابقات هولاهوپ رکورد جدیدی را از خود به جای بگذارد.
وی ادامه داد: این ورزشکار در بخش سریعترین زمان دویدن با هولاهوپ 4 در 9 (طی مسیر 9 متری در چهار مرحله) را در مدت زمان 12 ثانیه رکورد زد.
وی با بیان اینکه زهرا جعفرپور همچنان رکورد دار این رشته ورزشی در کشور است، بیان کرد: در این مسابقات یک تیم چهار نفره از استان همدان اعزام شد که حاصل آن کسب یک مدال طلا توسط نوجوان ملایری بود.
نائب رئیس ثبت رکوردهای ورزشی همدان با اشاره به ثبت رکوردهای فراوان توسط جعفرپور از سال 90 تاکنون بیان کرد: این نوجوان با استعداد ملایری و عضو تیم'رهروان لاله ها' هشت هزار حرکت ورزشی چرخ و فلک را به یاد هشت هزار شهید استان همدان انجام داده است و نام وی در کتاب رکوردهای ملی ایران به ثبت رسید.
بختیاری با بیان اینکه این ورزشکار ملایری حکم جهانی هولاهوپ را نیز دارد، یادآور شد: علاوه بر ثبت رکوردهای مختلف، به صورت نمادین نیز رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرده است.
به گزارش ایرنا، نخستین مسابقات ثبت رکوردهای ورزشی کشور با حضور 9 استان 14 اردیبهشت ماه به میزبانی بوشهر برگزار شد که 60 ورزشکار در این دوره از مسابقات شرکت کردند.
'زهرا جعفرپور' نخستین رکورد جهانی خود را در سن 9 سالگی در چرخش حلقه (هولاهوپ) مهرماه سال 90 به مسافت یک کیلومتر و 524 متر در مدت زمان 24 دقیقه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران به ثبت رساند.
این نوجوان ملایری دومین رکورد جهانی خود را نیز در چرخش حلقه به صورت ایستاده و ثابت، در مدت زمان یک ساعت و 48 دقیقه در اسفندماه سال 90 در محل اریکه ایرانیان به نام خود ثبت کرد.
کسب رکورد طلایی یک هزار و 800 پله برج میلاد تهران با چرخش حلقه در مدت زمان 28 دقیقه و 40 ثانیه سومین رکورد این نونهال ورزشکار ملایری بود.
وی همچنین در برج میلاد تهران موفق شد رکورد جهانی 105 ضربه پایه میت تکواندو را در یک دقیقه به نام خود ثبت کند.
این دانش آموز ملایری در سن 9 سالگی با رکورد شکنی بیشترین و قوی ترین ضربات دلیا به میت تکواندو، موفق به کسب چهارمین رکورد جهانی خود شد.
وی همزمان با روز ملی خلیج فارس برای نخستین بار رکورد حلقه هولاهوپ جهان در آب را به نام خود ثبت و مسافت یک کیلومتر را در مدت زمان 9 دقیقه و 25 ثانیه با حلقه هولاهوپ در آبهای خلیج فارس طی کرد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.