به گزارش ایرنا در هفته های اخیر و به دلیل بارش ها بهاری، آب گرفتگی در مناطق مختلف شهر همدان منجر به اعتراض های گسترده شهروندان به ویژه در فضای مجازی شد.
این اعتراض ها سبب شد تا عباس صوفی شهردار همدان مستقیم دست بکار شود و با حضور در مناطق بحرانی، نسبت به رفع مشکلات مردمی اقدام کند.
سال هاست که شهر همدان با این مشکل دست به گریبان است اما تاکنون راه حلی از سوی مسئولان و به ویژه شهرداری همدان برای رفع آن ارائه نشده است.

** شهرداری برای رفع مشکل آبگرفتگی چاه های جذبی ایجاد کند
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان برای رفع مشکل آبگرفتگی ناشی از بارش ها در سطح شهر نسبت به ایجاد چاه های جذبی اقدام کند.
به گزارش ایرنا کامران گردان اظهار کرد: اینگونه چاه ها می تواند مانع از جمع شدن آب در یک منطقه شود ضمن اینکه نسبت به تقویت آب های زیرزمینی نیز کمک شایانی می کند.
وی اضافه کرد: عدم ترازبندی مناسب آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر همدان نیز از دیگر دلایل آبگرفتگی به هنگام ریزش باران است و که اغلب در زمان طراحی، آسفالت و یا روکش آسفالت در خیابان ها روی می دهد.
گردان بیان کرد: اگر خیابان ها در زمان طراحی یا آسفالت و روکش سطحی ترازبندی مناسب شود، کمتر شاهد جمع شدن آب در یک نقطه خواهیم شد و این اقدام همچنین سبب هدایت آب های روان به سمت جوی ها و نیز فضای سبز می شود.
وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر فقط مختص به بهار نیست بلکه در فصول سال نیز هنگام بارندگی با مشکل آب گرفتگی مواجه هستیم و تاکنون راه حل اساسی از سوی شهرداری و اداره آب و فاضلاب صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: هم اینک نیز برخی خیابان های همدان از جمله پل رسالت، چمران، شهرداری، پل بعثت، سعیدیه، شهید قهاری و پل غدیر با معضل آب گرفتگی مواجه هستند که تردد عابرین پیاده را با مشکل مواجه کرده است.
گردان با اشاره به اینکه در بافت های قدیمی و حاشیه شهر آسفالت به صورت دستی و ساده انجام شده گفت: این شیوه نه تنها منجر به جمع شدن آب در این مناطق شده است بلکه خطر ریزش دیوارهایی که آب در اطراف آن انباشته شده را تشدید می کند.
وی از شهرداری همدان خواست در قالب برنامه کوتاه مدت نسبت به هدایت آب به سمت گلوگاه ها، ایجاد چاه های جذبی و هدایت آب ها از معابر اصلی به سمت حاشیه ها اقدام کند.
گردان خاطرنشان کرد: ارائه طرح های فنی و کارشناسی در راستای رفع اشکالات و ترازبندی مناسب خیابان ها و معابر از دیگر برنامه های ضروری برای حل مشکل آب گرفتگی در قالب برنامه بلند مدت است.

** مدیران شهرداری قبل از نارضایتی مردم رسیدگی کنند
رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با انتقاد از رفع نشدن به موقع مشکلات مردمی به ویژه در بارش های اخیر گفت: مدیران مناطق قبل از اینکه مردم از شهردار در فضای مجازی تقاضای کمک کنند، این معضل را حل کنند.
حسین قراباغی با بیان اینکه چرا باید ابتدا صدای مردم بلند شود تا نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کنیم اضافه کرد: در منطقه چمران چهار سال بود که مردم نسبت به آبگرفتگی اعتراض داشتند و به هر حال هفته قبل با پیگیری و اقدام شهرداری مشکل رفع شد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل آبگرفتگی بیشتر مختص مناطق سه و چهار همدان است ضمن اینکه بازار همدان به خصوص 'سرگذر' با آب گرفتگی مواجه هستند و باید اقدام لازم صورت بگیرد.

** 12 نقطه بحرانی ناشی از آبگرفتگی
سرپرست ســازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در این نشست گفت: هم اینک 12 نقطه بحرانی ناشی از آبگرفتگی در همدان وجود دارد.
وحید علی ضمیر افزود: طرح های فنی لازم برای رفع این مشکل تهیه شده و تلاش مجموعه شهرداری رفع معضل آب گرفتگی قبل از فصل پاییز امسال است.
وی بیان کرد: ستادهای مختلفی را نیز در این زمینه تشکیل داده ایم و تلاش ما برای جلب رضایت مردم و ارائه خدمات مناسب برای آنها است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل آبگرفتگی به طور قطع نگران کننده است و عزم همه جانبه را می طلبد.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: همه ساله چندین بار در طول فصول نسبت به پاکسازی کانال های فاضلاب شهری اقدام می شود.
حسین خانجانی افزود: همچنین تمامی رودخانه ها لایروبی و جوی های آب نیز به صورت روزانه توسط پاکبانان تمیز می شود.
وی با انتقاد از رعایت نکردن نظافت شهری از سوی برخی شهروندان گفت: برخی مردم زباله ها را داخل جوی آب می ریزند.
وی یادآور شد: امسال به هنگام بارش ها تنها چند مورد آبگرفتگی منازل گزارش شد که با حضور به موقع نیروهای خدمات شهری شهرداری، مشکل آنها نیز برطرف شد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.