سرهنگ پژمان قویمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع چند فقره سرقت در منطقه اعتمادیه و حضور شاکیان در کلانتری 15، موضوع مورد پیگیری ماموران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: شواهد گویای این بود که یک دختر و پسر نوجوان با حضور در پارک و بوستان ها و فریب کودکان اقدام به سرقت زیورآلات آنان می کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی سرقت سه دستگاه دوچرخه از پارکنیگ منازل مسکونی به کلانتری گزارش شد که دوربین های مدار بسته شناسایی شدند.
سرهنگ قویمی ادامه داد: با بررسی دوربین های مدار بسته مشخص شد که این سرقت ها توسط 2 نوجوان که متعلق به طایفه فیوج هستند صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با بررسی جغرافیای جرم و انجام یکسری کارهای اطلاعاتی عاملان سرقت در محل اختفا دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار کرد: پدر این 2 نوجوان دارای سابقه تخلف به خاطر انجام سه فقره سرقت بود.
سرهنگ قویمی اضافه کرد: پدر این خانواده در حاشیه پارک وسیله نقلیه را پارک کرده و 2 فرزند خود را برای سرقت طلای کودکان حاضر در پارک تشویق می کرد و پس از انجام شدن این کار، آنها را سوار خودرو کرده و از محل جرم متواری می شد.
وی با عنوان اینکه این افراد تحویل پلیس آگاهی شدند از شهروندان خواست از تنها گذاشتن کودکان در معابر عمومی و پارک ها و آراستن آنها به طلا خودداری کنند.
آمار کشف سرقت در یک ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان همدان 50 درصد افزایش داشته است.
با اجرای طرح های انتظامی عوامل موثر در 60 فقره سرقت در شهرستان همدان شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
همچنین در استان همدان در یک ماهه نخست امسال چهار باند سرقت متلاشی و بیش از یکصد سارق دستگیر شدند که 20 تن از آنها به صورت حرفه ای فعالیت می کردند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.