پیمان زرین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: صید ماهی در این فصل موجب بر هم زدن چرخه اکوسیستم این گونه ها می شود.
وی تاکید کرد: تیم های حفاظت محیط زیست اقدام به گشت زنی و کنترل در محدوده های حفاظت شده کرده و به طور جدی با صیادان متخلف برخورد می کنند.
وی بیان کرد: تالاب شیرین سو کبودرآهنگ زیستگاه 2 گونه ماهی 'آمو' و 'کپور' است و هر ساله شمار زیادی از گونه های مختلف پرندگان در این تالاب زیبا فرود می آیند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ اظهار کرد: هر ساله در فصل های تعیین شده پروانه صید برای متقاضیان با رعایت اصول و ضوابط پیش بینی شده صادر می شود.
زرین اضافه کرد: محدودیت هایی نظیر تعداد قلاب ماهی، میزان صید و مهلت اعتبار پروانه با هدف پیشگیری از انقراض گونه ماهی و حفظ آنها پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: تالاب شیرین سو از منظر دیگر جنبه تفریحی و توریستی دارد بنابراین مجوز صید برای برگزاری رقابت ورزشی در حوزه ماهیگیری در زمان های تعیین شده نیز صادر می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ یادآوری کرد: چندی پیش یک جوان بدون دریافت پروانه اقدام به صید 20 قطعه ماهی از تالاب شیرین سو کرده بود که دستگیر شد.
زرین اضافه کرد: با رای دادگاه این فرد به پرداخت 33 میلیون ریال جریمه نقدی به جای تحمل 6 ماه حبس محکوم شد.
تالاب زیبای شیرین سو به وسعت 300 هکتار و پهنه آبی 40 هکتار در نزدیکی شهر شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه دوزیست در این استان شناسایی شده است.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.