به گزارش ایرنا، در نشست امروز اعضای شورای اسلامی شهر همدان، بنا به درخواست سرتیپ خلبان رحمان افسری فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای خلبان، پیشنهاد شد نام یکی از میادین اصلی این شهر به نام 'شهدای خلبان' ثبت شود.
سرتیب افسری در نامه ای خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرده است که در پانزدهم تیرماه 94 طبق مصوبه شورای اسلامی شهر همدان نام میدان فرودگاه به شهدای خلبان تغییر نام داد اما در شانزدهم مهرماه 96 و پس از شهادت سردار حسین همدانی بدون هماهنگی با مقام ارشد نظامی استان، این میدان بنام این سردار شهید تغییر یافته است.
فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه همدان در ادامه این نامه آورده است: پس از کش و قوس های فراوان، در هفدهم دی ماه 96 شورای اسلامی شهر همدان با تغییر نام میدان فرودگاه به نام شهدای خلبان موافقت کرد و تابلوی این میدان در 28 فروردین ماه امسال به این نام تغییر یافت اما متاسفانه در 29 فروردین ماه و همزمان با روز ارتش، شهرداری همدان تابلوی نامگذاری شده را تعویض کرد.

** نام میدان فرودگاه بسیج است
علی رحیمی فر عضو شورای اسلامی شهر همدان در این نشست با اشاره به اینکه این میدان قبل از عنوان فرودگاه به نام بسیج نامگذاری شده بود، اظهار کرد: به هر حال این حق را ابتدا برای سپاه باید قایل شد چراکه این میدان به عنوان بسیج نامگذاری شده بود.
وی اضافه کرد: هر چند مصوبه هایی در سال های اخیر در تغییر نام این میدان مصوب شده اما اینکه چرا اجرایی نشده، اطلاعی ندارم.
وی افزود: به هر حال طبق قانون مکان هایی که به نام شهدا نامگذاری شده، حق تغییر وجود ندارد.
وی بیان کرد: آخرین نام این میدان تحت عنوان شهید همدانی است و به لحاظ قانونی هم تغییر این نام امکان پذیر نیست.
رحیمی فر پیرامون مساله ایجاد شده در نامگذاری نکردن میدان شهدای خلبان گفت: بنیاد شهید استان پیشنهاد داد میدان قائم را به نام شهدای خلبان تغییر نام دهیم.

** باید ملاحظه های اجتماعی را در نظر بگیریم
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: نباید نامگذاری ها با تنش و حاشیه همراه باشد و بهتر است تمامی حساسیت ها و ملاحظه های اجتماعی را در نظر بگیریم.
ابراهیم مولوی افزود: برای شورا تمامی شهدا دارای ارزش و منزلت هستند و به طور قطع نامگذاری میدانی تحت عنوان شهدای خلبان ضروری است به ویژه اینکه پایگاه شهید نوژه 39 شهید خلبان را تقدیم انقلاب کرد.
وی بیان کرد: متاسفانه در خصوص نامگذاری میدان فرودگاه فضا را به سمت مسایل احساسی بردند.
رئیس شورای اسلامی همدان افزود: پیشنهاد تغییر نام میدان قائم را برای شهدای خلبان به فرمانده ارشد نظامی آجا در منطقه همدان می دهیم و در صورت موافقت نسبت به رای گیری در صحن شورای شهر اقدام می کنیم.
به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر موضوع تغییر نام میدان ورودی شهر همدان (مجاور فرودگاه) از محور تهران حاشیه هایی را ایجاد کرده بود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.