به گزارش ایرنا، عباس صوفی روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: این طرح امروز به شهرداری همدان ابلاغ شد و نقشه های فاز اول معماری و طرح مطالعاتی این سایت موزه نیز دریافت شده و به زودی عملیات ساخت این طرح آغاز می شود.
شهردار همدان با اشاره به اهمیت تاریخ در مولفه های گردشگری و اقتصادی این شهر، بیان کرد: این سایت موزه‌ ساده و با هویت تاریخی احداث می شود.
صوفی با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث راه بازگشت گنج نامه با دانشگاه بوعلی اظهار کرد: در این تفاهم نامه مطالعات پیوست فرهنگی، زیست محیطی و امکان سنجی لحاظ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای مطالعات این طرح نسبت به ایجاد راه بازگشت و روان سازی ترافیک در این مسیر گردشگری اقدام لازم صورت بگیرد.

** موافقت شهرسازی با واگذاری زمین های کاربری فضای سبز
شهردار همدان با اشاره به موافقت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نسبت به واگذاری تمامی زمین های با کاربری فضای سبز به شهرداری گفت: در همین ارتباط تمامی زمین های با کاربری فضای سبز به شهرداری تحویل شد.
صوفی افزود: براین اساس شهرداری همدان متعهد شده است ظرف سه سال نسبت به ایجاد فضای سبز در این زمین ها اقدام کند که بخشی از این طرح امسال اجرا می شود.


** کلنگ زنی همزمان طرح های عمرانی شهرداری
شهردار همدان همچنین با اشاره به برگزاری آیین کلنگ زنی همزمان تمامی طرح های عمرانی شهرداری همدان گفت: این مراسم به صورت متمرکز و با حضور تمامی مسئولان اجرایی استان در تالار فجر همدان برگزار می شود.
وی افزود: این طرح شامل پارک ها، پیاده راه ها، پل ها و سایر طرح های عمرانی شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه این مراسم مرکز سامانه 137 نیز به صورت رسمی راه اندازی می شود.

** طرح های ویژه در مسیر گردشگری ارم
صوفی با اشاره به 2 طرح ویژه در مسیر گردشگری بلوار ارم و بلوار جوان به سمت دره مراد بیک، گفت: مصوبات اجرای طرح پیاده راه سازی بخشی از بلوار ارم دریافت شده است و فاز نخست طرح با 70 میلیارد ریال اعتبار به زودی انجام می شود.
وی اضافه کرد: این طرح در 2 فاز انجام می شود و ضمن اینکه طرح مسیر دسترسی بلوار جوان به سمت دره مرادبیک در حال بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مسئولان قرارگاه خاتم و قرارگاه شهید رجایی نیز برای بررسی و بازدید از طرح های پیشنهاد شده از سوی شورا و شهرداری همدان، امروز به این شهر سفر می کنند.
اعضای شورای اسلامی شهر همدان در نشست امروز نسبت به عملکرد شهرداری در برگزاری جشن روز کارگر و همچنین مدیریت و حل مشکلات ایجاد شده منازل منطقه چمران به هنگام بارش های اخیر و آب گرفتگی ایجاد شده، قدردانی کردند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.