به گزارش ایرنا، مراد ناصری شنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند افزود: این طرح ها پیشتر از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان برای کارشناسی به استان معرفی شده بود که در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
وی افزود: در حال حاضر از مجموع طرح های بخش اشتغال این شهرستان 300 طرح بلاتکلیف هستند که به دستگاه های متولی یک هفته فرصت داده می شود که آنها را تعیین تکلیف کرده و برابر با مقررات پس از تائید در کمیته فنی استان به بانک های عامل معرفی کنند.
ناصری افزود: علاوه بر اینها 150 طرح نیز در بانک ها وجود دارد که روند اجرایی آنها برای دریافت وام کند است؛ لذا از بانک ها انتظار می رود به عنوان بخشی از زنجیره اشتغال، روند ارائه تسهیلات را بدون سخت گیری های غیر ضروری سرعت دهند.
فرماندار نهاوند با مهم عنوان کردن مساله اشتغال در کشور گفت: نباید گذاشت که از اعتبارات اختصاص یافته به نهاوند مبلغی به استان برگشت داده شود زیرا این شهرستان بالاترین آمار بیکاری استان را داراست و لذا جذب نکردن این اعتبار به معنی پیگیری نکردن موضوعات توسط دستگاه های مرتبط با امر اشتغال است.
وی گفت: جهاد کشاورزی طرح های خوبی را تهیه و به استان اعلام کرده است اما لازم است برای به انجام رسیدن آنها کارگروه اشتغال را در محل این اداره تشکیل داده و از کمیته فنی استان جهت بررسی طرحهای مورد نظر دعوت به عمل آورد.
رئیس کارگروه اشتغال نهاوند گفت: حل مشکل بیکاری یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بشمار می رود که اعتبارات خوبی برای آن اختصاص یافته است؛ لذا کسانی که به عنوان مدیران دولتی به حساب می آیند چنانچه نتوانند در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند، بر خلاف سیاست های دولت حرکت کرده اند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته از محل اعتبارات بخش اشتغال، یکهزار میلیارد ریال اعتبار در بخش های روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی به نهاوند اختصاص داده شد.
شهرستان نهاوند دارای 50 هزار جمعیت فعال در بخش های مختلف اقتصادی است.
7525/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.