حجت الاسلام احد آزادیخواه شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان مخاطب اصلی آثار پویانمایی هستند می توان با تولید انیمیشن با موضوع در توجه به سبک زندگی صحیح اثر بخش باشیم.
وی اضافه کرد: توجه به این مولفه ها در تولید انیمیشن موجب می شود که برای اصلاح معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه هزینه کمتری پرداخت شود.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت: رسانه ملی در مقابل این همه هجمه به ملیت، دین، مقدسات، آداب و رسوم و فرهنگ ایران، تنها جلوه اثر بخش و پیروز میدان بوده است.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه شبکه های وارداتی برای تخریب هویت و فرهنگ ما راه اندازی شدند اضافه کرد: با وجود اینکه سه کشور فارسی زبان در جهان وجود دارد اما 300 شبکه فارسی زبان برای تخریب راه اندازی شده و رسانه ملی به تنهایی در برابر جبهه دشمن ایستاده است.
وی گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب این است که ایران قطب انیمیشن دنیا شود که این مطالبه باید با قوت پیگیری و عملیاتی شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه های شبکه کودک و امید یکی از دغدغه های رسانه ملی بود چرا که با واردات فیلم های کودک، فرهنگ ما دستخوش آسیب می شود.
حجت الاسلام آزادیخواه اظهار کرد: وارد کردن یک اثر پویانمایی نه تنها به فرهنگ بلکه اقتصاد کشور ضربه وارد کرده همچنین استعدادهای ارزشمند هنرمندان نادیده گرفته می شود.
وی ادامه داد: باید استعداد استان ها در زمینه تولید انیمیشن رونمایی شود تا جوان های مستعد وارد میدان شده و توان خود را نشان دهند.
وی گفت: برگزاری جشنواره پویانمایی در استان ها باید زمینه ای برای بروز استعدادها و شناساندن بنیه تاریخی، مذهبی و دینی استان ها شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نویسندگان و هنرمندان در تولید انیمیشن باید این ظرفیت ها را مد نظر قرار دهند.
نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران از 15 اردیبهشت آغاز و به مدت سه روز در همدان برگزار می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.