به گزارش ایرنا شب نیمه شعبان، شب ولادت آخرین ذخیره الهی بر روی زمین، یکی از شب ‌هایی است که عاشقان و منتظران آن حضرت را از دور و نزدیک فرا می خواند و به این بهانه تا سحرگاه نیمه شعبان فرصتی مغتنم را برای کسب خیرات و دعای تعجیل در ظهور فراهم می شود.
همزمان با شب نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، مراسم جشن و آیین های احیای شب نیمه شعبان با حضور خیل عظیم مشتاقان و منتظران به این امام همام در همدان نیز همچون سایر نقاط کشور برگزار شد.
در این آیین های معنوی که در مساجد و به ویژه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و منتظران عدالت گستر جهان با حضور گسترده، برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) دعای آل یاسین را قرائت و دلباختگان مهدی فاطمه(ع) با اشک حسرت و قلبی ملتهب دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا می کنند.
***مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند
امام جمعه موقت همدان در خصوص فضیلت احیای شب نیمه شعبان گفت: مومنان از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشوند و با ذکر و دعا و قرائت قرآن این شب را زنده نگه دارند.
حجت الاسلام سید هاشم موسوی با بیان اینکه خدا به شب زنده داران شب نیمه شعبان رحمت می فرستد اظهار کرد: در روایات متعدد بر احیای این شب همچون شب های قدر تاکید شده است.
وی درک برکات، ترک گناهان و استمرار در صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم (ص) را از توشه های ماه شعبان برشمرد و گفت: باید با استفاده از این توشه ها و تضرع به درگاه خداوند به استقبال ماه رمضان رفت.
***جشن شب نیمه شعبان در 56 امامزاده استان همدان برگزار شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: جشن شب نیمه شعبان در آستان مقدس 56 امامزاده شاخص استان برگزار شد.
حجت الاسلام محمد کاروند افزود: در شب نیمه شعبان برنامه‌ های متنوعی همچون سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت قرآن توسط قاریان بین المللی در بقاع متبرکه با حضور عموم مردم برگزار و تلاش شده است برنامه ها به گونه ای باشد که در کنار ایجاد فضایی شاد شرکت کنندگان را از خیرات و برکات این شب گرانقدر نیز بهره مند کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: برپایی نمازجماعت، توزیع هدایای فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی ، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی ایستگاه مشاوره وقف و ایجاد وقف جدید مرتبط با امام زمان (عج)، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در جوار بقاع متبرکه استان با دعوت از صاحب نظران و کارشناسان عرصه ای مهدویت، برپایی محفل انس با قرآن کریم در 10 بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این جشن ها است.
***برگزاری احیای شب نیمه شعبان در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز گفت: در شب نیمه شعبان جشن ولادت امام زمان (عج) شامگاه سه شنبه 11اردیبهشت در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) آغاز شد.
حجت‌ الاسلام سید علی حسینی با اشاره به سخنرانی حجت‌ الاسلام ناصر نقوی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها در آستان امامزادگان، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب‌ های فرهنگی است.
وی بیان کرد: برپایی نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع هدایایی فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی ایستگاه مشاوره وقف و در آستان امامزادگان مقدس از جمله برنامه‌های مورد توجه در ایام اعیاد شعبانیه است.
*** زمینه سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت اولویت جامعه امروز
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان همدان نیز بسترسازی و زمینه سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت را مهمترین اولویت امروز جامعه دانست و گفت: امام زمان (عج) در یک جامعه زنده، فعال و آماده، ظهور و بروز خواهد داشت؛ لذا باید سرفصل تمام بسترسازی ها، معرفت افزایی در آحاد جامعه نسبت به اصل مهدویت و وظایف منتظران باشد.
حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم تاکید کرد: اگرچه موج آفرینی در جامعه برای اعیاد نیمه شعبان لازم است اما مهمتر از آن فرهنگسازی و معرفت افزایی است.
وی در خصوص برنامه های ویژه استان در روز نیمه شعبان گفت: غرفه های پاسخ به شبهات در روز نیمه شعبان در پیاده راه بوعلی برپا می شود و در این غرفه ها، متخصصان دینی و روحانیان به شبهات مردم در خصوص مباحث مهدویت پاسخ می دهند.
حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه بیش از صدها عنوان برنامه در نیمه شعبان در سراسر استان همدان برگزار می شود، بیان کرد: متخصصان مهدویت در عید نیمه شعبان در 16 مسجد و بقاع متبرکه شاخص استان حضور می یابند و معارف مهدویت را برای مردم تبیین می کنند.
وی برگزاری جشن های دانش آموزی در مدارس، اعزام بیش از 150 مبلغ دینی به مساجد، برگزاری آیین احیای شب نیمه شعبان در مساجد استان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام مهدوی و نورافشانی در شب نیمه شعبان در خیابان بوعلی و پیاده راه همدان را از دیگر برنامه های استان در نیمه شعبان عنوان کرد.
حجت الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: بیش از 400 مسجد در سطح استان برنامه های متنوع نیمه شعبان را اجرا می کنند و معرفت افزایی در حوزه محدویت در ناوگان اتوبوسرانی همدان در دستور کار قرار دارد.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.