به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر افزود: در همین رابطه قانون نظام صنفی رسانه در دست اقدام است که امیدواریم تصویب این لایحه گامی موثر در راستای حمایت از فعالان این عرصه باشد.
وی ادامه داد: بیمه هنرمندان در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شده که در این راستا دولت موظف به بیمه کردن هنرمندان است.
حجت الاسلام آزادیخواه بر لزوم تقویت تعامل و همکاری بیشتر و مستمر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: با توجه به برون سپاری فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، هنرمندان باید با آثار خود به سمت درآمدزایی و ایجاد اشتغال بروند و اقتصاد هنر باید در ملایر فعال شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم گفت: بزودی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملایر سفر می کند و از توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان بازدید می شود.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین به اشاره به جایگاه ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این کانون ها را خواستگاه ترویج هنر ایرانی- اسلامی دانست و تاکید کرد که حمایت از این کانون ها باید ویژه باشد.
وی تحقق شعار امسال را وظیفه ای مهم بویژه برای اصحاب فرهنگ و هنر دانست و گفت: در همین رابطه با توجه به فعالیت چندین چاپخانه در ملایر، تمامی دستگاه های اجرایی این شهرستان موظف هستند تمامی امور چاپ و نشر خود را در راستای حمایت از چاپخانه ها در داخل شهرستان انجام دهند.
وی ایجاد فرهنگسرا در ملایر را یک ضرورت دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه ساختمان نیمه کاره پارک سیفیه ملایر کاربری هتل ندارد، با حذف چند طبقه این ساختمان، می توان یک فرهنگسرا در شهر ایجاد کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با برگزاری مستمر این نشست ها باید پیگیر مطالبات فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز باشد، گفت: آثار هنرمندان برای ماندگاری بیشتر باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

*** هویت بخشیدن به سبک ایرانی - اسلامی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این جلسه به ظرفیت های بالای زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان و وجود هنرمندان توانمند اشاره کرد و افزود: توجه به صیانت و هویت بخشیدن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی جزو برنامه های اصلی ماست.
فاضل عبادی اجرای طرح عدالت فرهنگی در شهرستان ها و تمرکز زدایی از مرکز استان را از اولویت های مهم برشمرد و بیان کرد: در این راستا شعبه های مختلفی برای اجرای برنامه های ملی و استانی و جشنواره های مختلف در شهرستان های استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به ویژه برنامه اردیبهشت مفاخر گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تنها 30 تن از مفاخر استان تجلیل شدند اما در چهار سال اخیر 54 تن از مفاخر ملی و بین المللی استان همدان مورد تجلیل قرار گرفتند.
عبادی ادامه داد: در حال حاضر 110 روزنامه، نشریه و پایگاه خبری در سطح این استان فعال است و با توجه به کمبود اعتبارات سعی ما بر این است به سمت انجام کارهای کم هزینه اما اثرگذار پیش برویم.
وی بیان کرد: در زمینه کتابخوانی جزو 10 استان برتر کشور هستیم و برای ارتقای این حوزه باید تمامی هنرمندان پای کار باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ملایر را قطب فرهنگ و هنر استان همدان دانست و افزود: چنانچه دستگاه های اجرایی این شهرستان احداث یک پلاتو برای تمرین هنرمندان تئاتر را تقبل کنند، تمامی تجهیزات و امکانات لازم را طی سه ماه تامین می کنیم.
عبادی یادآور شد: از برگزاری تمامی کارگاه های آموزشی حمایت و هزینه برگزاری این کارگاه ها را تقبل می کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری برنامه های فرهنگی امسال با عنوان 'عین القضات همدانی' اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا تمامی اقشار و سنین مختلف را با برنامه های تدارک دیده تحت تاثیر قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، 71 کانون فرهنگی و هنری مساجد، 25 چاپخانه، 12 کانون آگهی و تبلیغات، 12 آموزشگاه هنری آزاد، هفت موسسه فرهنگی قرآن و عترت، پنج انجمن ادبی، هفت انتشاراتی و 6 نشریه و پایگاه خبری در ملایر فعال است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.