وحید جوادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساعت 2:30 بامداد امروز طی تماس تلفنی با مرکز 125 اطلاع داده شد که دود شدیدی از پاساژ قائم (عج) خارج می شود.
وی افزود: بلافاصله 2 گروه شامل 10 تن از نیروهای آتش نشانی با سه دستگاه خودرو به محل اعزام شدند و در مدت زمان یک ساعت و 40 دقیقه آتش را مهار کردند.
وی بیان کرد: زماینکه نیروهای آتش نشانی به محل رسیدند، سه باب مغازه به طور کامل سوخته بود و پنج باب مغازه نیمه سوخته و خسارت زیادی دیدند.
جوادی با بیان اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و علت در دست بررسی است، ادامه داد: متاسفانه به دلیل وجود نداشتن وسایل اعلام و اطفای حریق هوشمند و همچنین نبود نگهبان در شیفت شب، آتش به شدت گسترش پیدا کرد.
وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که با توجه به حجم بالای خسارت، آتش سوزی دست کم 2 ساعت قبل از اعلام شروع شده و همسایگان پاساژ متوجه آتش سوزی شده اند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: در این حادثه که بامداد اتفاق افتاد و پاساژ تعطیل بود، خسارت جانی نداشت، اما خسارت مالی فراوانی به مالکان پاساژ وارد شده که به دلیل حجم بالای آتش سوزی خسارت هنوز برآورد نشده است.
جوادی افزود: اگر همسایگان پاساژ خبر آتش سوزی را اعلام نمی کردند، پاساژ به طور کامل تخریب می شد.
وی ابراز کرد: سال گذشته این مجتمع تجاری توسط کارشناسان مورد بازدید قرار گرفت و تذکرهای لازم به دلیل رعایت نکردن برخی موارد ایمنی به صورت کتبی به مالکان ارایه و خطرهای احتمالی گوشزد شد.
وی تاکید کرد: بازدیدهای دوره ای از تمامی اماکن تجاری، اداری، خدماتی، بهداشتی، درمانی و اماکن عمومی ادامه دارد و در صورت بی توجهی به الزامات ایمنی تاکید شده توسط کارشناسان، مجبور به برخورد قضایی هستیم.
بر اساس اطلاعات اعلام شده، حدود 20 واحد تجاری در مجتمع تجاری قائم (عج) مستقر و اکثر آنها فاقد بیمه هستند.
در حادثه آتش سوزی بامداد امروز چند واحد آرایشی و بهداشتی، یک واحد لوکس فروشی، لباس فروشی، تابلو فروشی، یک واحد فیلمبرداری و دفتر وکالت واقع در طبقه دوم به طور کامل طعمه حریق شدند.
علت حادثه و میزان خسارت توسط کارشناسان در دست بررسی است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.