به گزارش ایرنا سعید کتابی روز دوشنبه در نشست هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ملایر اظهار کرد: نقش خانه های بهداشت روستایی در ارائه آمار وقایع حیاتی بسیار مهم است و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: کاهش طلاق یکی از اولویت های ما در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است که با اقدامات موثر روند طلاق طی سال گذشته در ملایر روندی کاهشی بود.
وی مداخله های اجتماعی، اجباری بودن آموزش های قبل از ازدواج، تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده و فعالیت های اثرگذار سمن ها در زمینه تکریم خانواده را از عوامل موثر در کاهش طلاق برشمرد و افزود: تداوم این فعالیت ها می تواند میزان طلاق را به طور چشمگیری کاهش دهد.
کتابی با اشاره به کاهش ازدواج در سال گذشته در این شهرستان تاکید کرد: عوامل موثر در افزایش میزان ازدواج در این شهرستان شناسایی شده و بزودی بنیاد خیریه ازدواج آسان در ملایر راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی بالاترین عامل مرگ و میر در این شهرستان گزارش شده ادامه داد: به همین منظور خود مراقبتی سالمندان در کارگروه سلامت به تصویب رسید که باید برای آگاه سازی مردم و کاهش میزان مرگ و میر، دستگاه های فرهنگی و خانه های بهداشت نیز به ما کمک کنند.
معاون فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به تهمیدات دولت برای حضانت کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با همکاری سه نهاد ثبت احوال، بهزیستی و دادگستری گفت: با توجه به اینکه در برخی احکام دادگاه به محل و تاریخ تولد و صدور شناسنامه اشاره نمی شود، مشکلاتی در شهرستان به وجود آورده است.
کتابی ادامه داد: به همین منظور باید جلسه ای با حضور سه دستگاه اجرایی شهرستان تشکیل و مشکل به طور کامل بررسی و حل شود.
رئیس اداره ثبت احوال ملایر نیز با اشاره به ثبت پنج هزارو 192 واقعه ولادت و یک هزارو 820 واقعه فوت در سال گذشته در این شهرستان بیان کرد: واقعه ولادت سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش و واقعه فوت 1.35 درصد افزایش داشت.
بابک بختیاری با بیان اینکه 99.9 درصد از ولادت ها و 99.8 درصد از فوتی ها در مهلت مقرر قانونی به ثبت رسیده است، افزود: جایگاه ملایر در سال گذشته در ثبت وقایع حیاتی از 4.8 به رتبه 6 ارتقا پیدا کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته 604 مورد واقعه طلاق و 2 هزارو 503 واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه، واقعه طلاق 13.05 درصد کاهش و ازدواج 11.7 کاهش داشته است.
وی یادآور شد: روزانه 2 واقعه طلاق و هفت واقعه ازدواج در سال گذشته در این شهرستان به ثبت رسیده است.
بختیاری بیان کرد: 905 مورد از فوتی ها در گروه سنی 75 سال به بالا رخ داد که بیماری های قلبی و عروقی همچنان با 50 درصد در صدر علل مرگ و میر است.
وی درباره صدور کارت هوشمند ملی نیز اظهار کرد: سال گذشته 219 هزارو 616 قطعه کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان شد که تاکنون 66 درصد از واجدان شرایط این شهرستان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 17 هزار مورد درخواست صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان اخذ شده و پیش بینی می شود این طرح تا دی ماه امسال به اتمام برسد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.