به گزارش ایرنا مراد ناصری شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با بیان اینکه از این میزان تسهیلات تاکنون 35 میلیارد ریال آن جذب شده است افزود: در صورت ناتوانی در جذب مابقی اعتبارات حدود 140 میلیارد ریال به استان برگشت داده می شود.
وی با تاکید بر اینکه مساله ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های کاری این فرمانداری است ادامه داد: دولت کار بزرگی برای توسعه اشتغال انجام داده و اعتبارات خوبی هم به این امر اختصاص یافته است.
فرماندار نهاوند افزود: به گفته مسئولان، نهاوند تنها شهر استان همدان با نرخ بیکاری 2 رقمی است و اگر این روند ادامه یابد سال آینده نرخ بیکاری در این شهرستان سه رقمی خواهد شد.
ناصری گفت: برگشت میزان زیادی از تسهیلات به استان به این معنی است که ما در شهرستان بیکار نداریم و یا اینکه به علت نداشتن برنامه و کار نتوانسته ایم این میزان تسهیلات را جذب کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فرصتی کم نظیر برای اشتغال جوانان فراهم شده لذا این خیانت به مردم است که اجازه بدهیم اعتبار به استان برگشت داده شود.
ناصری گفت: دهیاران نقش مهمی در جذب اعتبارات استغالزایی دارند لذا با توجه به فرصت محدود جذب تسهیلات که تا پایان خرداد ماه است باید در روستاها طرحهای مفید در بخشهای مختلف را شناسایی و اعلام کنند.
دولت از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات مناسبی را برای رونق اشتغال پایدار روستاییان و عشایر اختصاص داده که سهم شهرستان نهاوند در این خصوص بیش از 170 میلیارد ریال است.
شهرستان نهاوند دارای بیش از 50 هزار نیروی فعال در بخشهای کشاورزی ، صنعتی و خدماتی است.
2087/7525
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.