به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، افزود: نمایندگان استان در مجلس در بحث بودجه و جذب سرمایه گذار همکاری خوبی داشته اند که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه بودجه جاری استان در سال گذشته حدود 120 درصد تخصیص یافت که این موضوع در گذشته بی سابقه است، افزود: در بحث ایجاد اشتغال مدیران باید با شجاعت ورود پیدا کنند.
نیکبخت با بیان اینکه تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 980 شغل بود، گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون 20 هزار و 700 شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده و این آمار باید تا اواخر خرداد امسال به 30 هزار شغل برسد.
وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی بی نظیر در استان باعث پیشرفت کارها شده است، ادامه داد: برای دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب نیازمند 900 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

*** مدیران برنامه های کاری خود را تا پایان اردیبهشت اعلام کنند
استاندار همدان گفت: مدیران سازمان ها و دستگاه های اجرایی برنامه های کاری خود را تا پایان اردیبهشت ماه اعلام کنند.
نیکبخت افزود: دستگاه های اجرایی باید در برنامه سال جاری اعلام کنند که در چه شرایطی هستند و با اجرای برنامه در چه مرحله ای قرار می گیرند.
وی با تاکید بر جذب اعتبارات متمرکز از سوی دستگاه های اجرایی، گفت: مدیران به اعتبارات داخلی تکیه نکنند و مدیری که توانایی جذب اعتبارات ملی را نداشته باشد برای ادامه کار شایسته نیست.
استاندار همدان اظهار کرد: همه مدیران در جدب سرمایه گذار تلاش بیشتری داشته و در پیشبرد امور هراسی نداشته باشند.

*** پرواز همدان - تهران در صورت استقبال نکردن مردم لغو می شود
وی با تاکید بر استقبال مدیران از پرواز تهران - همدان - تهران افزود: این پرواز با پیگیری های فراوان برقرار شده است و به جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می شود.
استاندار همدان با بیان اینکه در صورت استقبال نکردن مسافران، این پروازها لغو می شود، افزود: مدیران باید ماموریت های کاری خود را از طریق پرواز انجام دهند و ذیحساب ها ماموریت های کاری در این مسر که با خودرو دولتی است، را نپذیرند.
وی ادامه داد: یکی از بسترهای مهم برای توسعه گردشگری وجود حمل و نقل هوایی است بنابراین از این ظرفیت می توان برای شناساندن این استان به ویژه در رویداد همدان 2018 بهره گرفت.
به گزارش ایرنا در حال حاضر پروازهای همدان - مشهد و همدان - کیش در روزهای شنبه و سه شنبه با هواپیمای ام.دی و فوکر 100 از فرودگاه همدان انجام می شود.

*** منابع بانک‌ها در همدان 26.7 درصد رشد داشت
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 26.7 درصد رشد منابع در استان داشتیم که مبلغ آن به 133 هزار میلیارد ریال رسید و از این میزان 82 هزار میلیارد ریال مصرف شده است.
محمد طوماسی با بیان اینکه هشت هزار و 200 میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ ملی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است، افزود: در مورد تمدید و بخشودگی جرایم سود و تسهیلات کشاورزی و واحدهای تولیدی، مشکلی در بانک‌ها داریم و اینکه مصوباتی که در مجلس انجام می گیرد برای اینکه دستورالعمل شود حدود 6 تا هفت ماه زمان می برد.
وی بیان کرد: در بخش رونق تولید و اشتغال روستایی یک هزار و 740 میلیارد ریال به میزان 98 درصد جذب شده است.
سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز در این جلسه گفت: شهرستان فامنین جز 31 شهرستان کل کشور است که از سوی وزارت کشور برای توسعه و اشتغال پایدار انتخاب شده است و باید تمرکز ویژه ای برای کارهای اجرایی در آن دیده شود.
به گزارش ایرنا، تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 980 شغل بود که بر اساس آمارهای منتشر شده، این رقم محقق شده است.
در سال 95 نرخ بیکاری در استان همدان 9.5 درصد بود و در نیمه نخست سال 96 این عدد به 9.3 درصد کاهش یافت و استان همدان پس از استان‌های مرکزی و سمنان در رتبه سوم کمترین آمار بیکار کشور قرار گرفت.
سال گذشته علاوه بر تسهیلات رونق تولید که بالغ‌ بر 6 هزار میلیارد ریال است؛ یک هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی نیز برای استان همدان در نظر گرفته شده است.
همچنین در بخش اشتغال فراگیر سه هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغال روستایی یک هزار و 360 میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.