به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ترویج نماز از کارکردهای مهم حکومت مهدوی است، افزود: آبادانی و نشاط جامعه و دوری از ناهنجاری ها، نیازمند اشاعه نماز در جامعه است و باید با شیوه های مختلف مردم را نسبت به نماز جذب کرد.
وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی، آموزشی، نظارت و ارزیابی سه محور برنامه های ستاد اقامه در سال 97 است، برگزاری مسابقه کتابخوانی و 130 نشست نمازشناسی را از جمله برنامه های فرهنگی این ستاد در سالجاری برشمرد.
وی در خصوص برنامه های این ستاد با محوریت آموزش نیز گفت: امسال دوره تربیت کودک و نوجوان و خانواده، آموزش معرفت نماز برای اصناف، آموزش و توانمندسازی معلمان پایه سوم ابتدایی دختران در خصوص جشن تکلیف، کارگاه آموزشی فرهنگ سازی نماز در خانواده ها، دوره آموزشی مبین برای مدیران مدارس متوسطه و دوره توانمندسازی و آموزش شیوه های انس کودکان و نوجوانان با نماز در این حوزه برگزار می شود.
حجت الاسلام حسنی حلم اظهار کرد:برنامه های نظارت و ارزیابی این ستاد در سال جاری با ارزیابی فعالیت دستگاه های اجرایی استان در حوزه نماز اجرا می شود و دستگاه های برتر تشویق و به دستگاه هایی که در بحث نماز کوتاهی می کنند تذکر داده می شود.
وی با بیان اینکه در این راستا در سال گذشته 27 دستگاه اجرایی استان تشویق شدند و مابقی دستگاه ها تذکر گرفتند، تاکید کرد: نباید جلسه ای در وقت نماز در ادارات استان تشکیل شود و باید تلاش کرد جلسات با وقت نماز تداخل نداشته باشد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر برای اجرای برنامه های نماز هیچ مانعی در استان وجود ندارد و تعامل و همکاری دستگاه های استان همدان در حوزه نماز مطلوب است.
وی اضافه کرد: همچنین امسال جشن تکلیف فرزندان پرسنل ادارات استان به صورت متمرکز برگزار می شود.

***زمینه سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت اولویت جامعه امروز
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) استان همدان، بسترسازی و زمینه سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت را مهمترین اولویت امروز جامعه دانست و گفت: امام زمان (عج) در یک جامعه زنده، فعال و آماده، ظهور و بروز خواهد داشت؛ لذا باید سرفصل تمام بسترسازی ها، معرفت افزایی در آحاد جامعه نسبت به اصل مهدویت و وظایف منتظران باشد.
حجت الاسلام حسنی حلم تاکید کرد: اگرچه موج آفرینی در جامعه برای اعیاد نیمه شعبان لازم است اما مهمتر از آن فرهنگسازی و معرفت افزایی است.
وی در خصوص برنامه های ویژه استان در روز نیمه شعبان گفت: غرفه های پاسخ به شبهات در روز نیمه شعبان در پیاده راه بوعلی برپا می شود و در این غرفه ها، متخصصان دینی و روحانیان به شبهات مردم در خصوص مباحث مهدویت پاسخ می دهند.
حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه بیش از صدها عنوان برنامه در نیمه شعبان در سراسر استان همدان برگزار می شود، بیان کرد: متخصصان مهدویت در عید نیمه شعبان در 16 مسجد و بقاع متبرکه شاخص استان حضور می یابند و معارف مهدویت را برای مردم تبیین می کنند.
وی برگزاری جشن های دانش آموزی در مدارس، اعزام بیش از 150 مبلغ دینی به مساجد، برگزاری آئین احیای شب نیمه شعبان در مساجد استان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام مهدوی و نورافشانی در شب نیمه شعبان در خیابان بوعلی و پیاده راه همدان را از دیگر برنامه های استان در نیمه شعبان عنوان کرد.
حجت الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: بیش از 400 مسجد در سطح استان برنامه های متنوع نیمه شعبان را اجرا می کنند و معرفت افزایی در حوزه محدویت در ناوگان اتوبوسرانی همدان در دستور کار قرار دارد.
حدود یک هزارو 700 مسجد در استان همدان فعال است.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.