عیسی بختیاری روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل بهار ورود عشایر به مراتع این استان آغاز می شود و با وجود تعیین زمان قانونی، برخی اقدام به کوچ زودهنگام به این استان می کنند.
وی بیان کرد: 6 تیم در ورودی های شهر همدان بر ورود عشایر به استان نظارت دارند و اجازه ورود زود هنگام نمی دهند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی همدان درباره چگونگی ورود بخشی از عشایر به این استان با وجود حضور تیم های سیار، گفت: شماری از عشایر در ورودی شهر ملایر تجمع کرده بودند که با هماهنگی فرمانداران بروجرد، ملایر و دادستانی، اجازه ورود به آنها داده شد.
بختیاری اضافه کرد: جلوگیری از ورود این افراد می توانست تبعات اجتماعی و سوانح احتمالی را در پی داشته باشد و با وجود حضور این افراد در این استان، آنها مجاز به ورود به مراتع تا زمان تعیین شده نیستند.
وی اظهار کرد: عشایر بجز شهرستان های کبودرآهنگ، رزن و فامنین در سامانه های تعیین شده در دیگر مناطق این استان مستقر می شوند.
وی افزود: عشایر دارای پروانه از 15 اردیبهشت امسال می توانند در 72 سامانه واقع در شهرستان های همدان، تویسرکان، بهار، اسدآباد و ملایر مستقر شوند.
بختیاری اضافه کرد: ورود عشایر فاقد پروانه یکی از چالش های پیش روی منابع طبیعی است و هر ساله برای این افراد در محاکم قضایی پرونده تخلف تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت مراتع همدان 600 هزار واحد دامی است، تاکید کرد: مهمترین دغدغه منابع طبیعی چرای دام بیش از ظرفیت مجاز مراتع است.
به گزارش ایرنا، استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.
822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب، متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.