به گزارش ایرنا سید مسعود عسگریان روز چهارشنبه در نشست کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: همزمان با شروع بکار سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر، این مقدار جایگاه پارک خودرو در حاشیه خیابان های همدان ایجاد شد.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح منجر به عمومی شدن پارک خودرو شده است و دیگر شاهد آن نیستیم که برخی مکان ها همانند قبل به پارک اختصاصی شماری از رانندگان تبدیل شود.
عسگریان یادآور شد: نبود پارکینگ کافی و بهره مند نبودن از پارکینگ خصوصی ساختمان و مغازه ها باعث شده تا برخی مالکان مدعی شوند که معابر مقابل املاک آنها تعلق شخصی دارد در حالیکه مغایر با قوانین است و عموم مردم باید از این مزیت بهره مند شوند.
عسگریان خاطرنشان کرد: جایگاه پارک خودرو در حاشیه معابر متعلق به عموم مردم است و سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر این مهم را فراهم ساخت.
وی یادآور شد: درآمد اصلی شرکت فنی - مهندسی و دانش تدوین شده در راستای اجرای طرح ترافیک هوشمند 'الیت' است و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه قرار داده ایم.

** 90 درصد همدانی ها از سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ ها رضایت دارند
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان گفت: 90 درصد شهروندان همدانی از فعالیت سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر همدان 'الیت' رضایت دارند.
به گزارش ایرنا موسی رسولی اظهار کرد: این طرح در سال گذشته اجرایی شد و شرکت الیت که مرکزیت آن مشهد مقدس است، قرارداد 60 ماهه با سرمایه گذاری 9 میلیارد ریال اقدام به اجرای آن دارد.
وی اضافه کرد: 65 درصد از سود حاصل از این طرح نیز برای شهرداری همدان و 35 درصد نیز به شرکت ترافیک هوشمند الیت اختصاص می یابد.
رسولی بیان کرد: این طرح در همدان زمینه اشتغال یکصد تن را فراهم ساخته است و اکنون 100 پارکبان مسئولیت ساماندهی پارک خودروها را به صورت هوشمند برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و تکنولوژی این طرح پس از اتمام قرارداد نیز برای همدان باقی خواهد ماند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان افزود: هم اکنون طرح با استقبال خوبی برخوردار است و خدمات مناسبی را ارائه می دهد به طوریکه توقف زیر نیم ساعت در پارکینگ های حاشیه شهر رایگان است و اکنون نیز 71 درصد از رانندگان زیر نیم ساعت پارک می کنند.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: در طرح سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر همدان سعی کرده ایم که حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
احسان صباغ افزود: هم اکنون 187 هزار خودرو در همدان تردد دارند که ضرورت ایجاد پارکینگ حاشیه ای شهر را بیشتر از گذشته فراهم کرده است.
وی بیان کرد: استفاده از این سامانه بری توقف موقت خودروها است و انتظار داریم رانندگان برای توقف های طولانی از پارکینگ های طبقاتی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: این طرح به تازگی و از سال گذشته در همدان آغاز شده و در مرحله رفتارسنجی و آموزش هستیم ضمن اینکه اعمال قانون با همکاری پلیس راهور انجام می شود.
وی افزود: در این طرح دنبال سخت گیری نخواهیم بود و به طور قطع ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی مطلوب باعث رضایتمندی عمومی می شود.
اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست از اقدام و عملکرد سامانه مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر همدان قدردانی کردند.
مدیریت این سامانه در همدان نیز نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت پارکبانان و نیز افزایش رضایت مندی شهروندان را در اولویت برنامه های خود اعلام کردند.
شرکت ترافیک هوشمند الیت به مرکزیت شهرداری مشهد مقدس فعالیت رسمی خود را در حاشیه این شهر از سال 89 آغاز کرده است و در سال گذشته نیز فعالیت خود را در شهر همدان آغاز کرده است.
در حال حاضر شهر همدان دارای سه هزار واحد پارکینگ است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.