به گزارش ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: حدود یک میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار برای ساخت پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) با کمک خیران این شهرستان هزینه شد.
محسن ترکاشوند افزود: از این میزان اعتبار بیش از 625 میلیون ریال آن توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و بیش از 532 میلیون ریال آن توسط خیر ملایری هزینه شد.
وی با تقدیر از حضور تاثیرگذار خیران ملایری در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: 50 درصد از هزینه احداث پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در راستای اجرای نیت واقف ملایری شادروان حاج علی مرتضی بلوردی پرداخت شد.
ترکاشوند با اشاره به اهمیت پد فرود بالگرد در این بیمارستان بیان کرد: برای ساخت پارکینگ بیمارستان امام حسین(ع) و پایگاه شماره 3 شهری میدان استقلال ملایر نیز خیران اعلام آمادگی کرده اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان نیز گفت: اورژانس هوایی استان همدان سال 93 همزمان با 12 استان کشور بهره برداری شد که تاکنون 205 ماموریت هوایی را انجام داده است.
حبیب معصومی افزود: در حال حاضر بیمارستان بعثت همدان، بیمارستان قلب فرشچیان همدان، بیمارستان آیت الله قدوسی نهاوند، بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ و بیمارستان امام حسین(ع) شهر فامنین دارای پد بالگرد استاندارد هستند.
وی ادامه داد: پنجمین پد بالگرد استان همدان در ملایر راه اندازی شد که با راه اندازی این پد، از مراکز درمانی 9 شهرستان استان همدان، پنج شهرستان دارای پد استاندارد هستند.
معصومی بیان کرد: هم اکنون پد بالگرد در شهر اسدآباد در حال ساخت است و در بیمارستان تازه تاسیس تویسرکان و شهر بهار و رزن نیز محل احداث پد بالگرد در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته 68 ماموریت اورژانس هوایی در استان همدان انجام شد که 9 ماموریت مربوط به شهرستان ملایر بود.
معصومی احداث پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را نظر جمعیتی و همجواری با شهرهای تویسرکان و نهاوند و استفاده از خدمات درمانی این شهرستان را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: اعتبار لازم برای تجهیز پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) برای پروازهای شب را تامین می کنیم.
وی گفت: با توجه به ضرورت پد بالگرد در بیمارستان غرضی ملایر نیز احداث خواهد شد که زمین آن در نظر گرفته شده است.
ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی و یک کلینیک تخصصی فخریه است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.