حبیب معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخش فوریت های پیش بیمارستانی پایگاه اورژانس جاده ای عبدالرحیم قهاوند آماده بهره برداری است.
وی اضافه کرد: ساختمان این مرکز آماده بود و اورژانس یک میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه کرد و یک دستگاه آمبولانس به ارزش 2 میلیارد ریال برای این مرکز پیش بینی شد.
وی ادامه داد: بیمارستان امام حسین (ع) ملایر نیز با یک میلیارد ریال اعتبار به پد فرود بالگرد مجهز شد که پنج میلیارد ریال از هزینه ساخت این پد توسط یکی از خیران تامین شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان های پنج شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، فامنین و کبودرآهنگ به پد فرود بالگرد مجهز شدند.
معصومی اضافه کرد: بیمارستان قدوسی نهاوند دارای پد فرود بالگرد بوده و دومین پد نیز در بیمارستان علیمرادیان این شهرستان در حال ساخت است.
وی گفت: هفته سلامت امسال ساخت 10 ساختمان برای فوریت های پیش بیمارستانی آغاز می شود و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: 2 پایگاه در منطقه شهرک مدنی و استادان شهر همدان، یک ساختمان در نزدیکی سد کلان ملایر، یک ساختمان در حمیل آباد تویسرکان، 2 ساختمان در رزن، 2 ساختمان در فامنین، یک ساختمان در کبودرآهنگ و یک ساختمان در همه کسی بهار احداث می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان افزود: تکمیل هر یک از ساختمان های فوریت های پیش بیمارستانی 2 تا 2.5 میلیارد ریال اعتیار نیاز دارد که نیمی از این اعتبار از منابع استانی و مابقی از منابع اورژانس کشور تامین می شود.
معصومی ادامه داد: این ساختمان ها در زمینی به مساحت 250 متر مربع احداث می شود و شامل بخش هایی نظیر اتاق کار، اتاق استراحت، انباری، حال و پذیرایی و سرویس بهداشتی هستند.
وی گفت: نماز جمعه این هفته عوامل فوریت های پزشکی همدان با حضور در مصلی های نماز جمعه اقدام به ویزیت رایگان نمازگزاران می کنند.
برنامه های هفته سلامت از یکم اردیهشت آغاز و در نخستین روز از این هفته زنگ سلامت در یکی از مدارس شهر همدان نواخته شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.