به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز سه شنبه در نشست با اتاق اصناف شهرستان ملایر اظهار کرد: امروز اصناف و بازاریان می توانند با نوآوری و تکیه بر حمایت از کالای داخلی، نقش مهمی را در تحقق شعار سال ایفا کنند.
وی با بیان اینکه نقش اصناف در خلق حماسه های بزرگ همچون هشت سال دفاع مقدس و دوران شکوهمند پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی نیازمند همراهی و کمک اصناف و بازاریان هستیم.
رضایی با اشاره به فداکاری های اصناف و شهدای این قشر در شکل گیری انقلاب اسلامی، تاکید کرد: همه وظیفه ‌داریم در ایجاد همبستگی و اتحاد بین دولت و مردم تلاش کنیم و به دنبال گسست و ایجاد شکاف در جامعه نباشیم.
وی با تاکید بر تقویت وحدت و همدلی مسئولان، اصناف و نهادهای مختلف برای حل مشکلات مردم و جامعه بیان کرد: همه مدیران در هر مسئولیتی می‌توانند در این زمینه مثمر ثمر باشند و به جامعه و مردم خدمت کنند.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: اصناف همواره در بین مردم اعتبار ویژه‌ای داشته‌ و دارند و مدافع و همراه مردم بوده‌اند که در این زمینه یک نقش تاریخی و کهن دارند.
رضایی وفای به عهد، امانت داری و تعهد را از ویژگی های بارز اصناف برشمرد و گفت: امروز اصناف با توجه به مقبولیتی که در جامعه دارند و این نقش در حال رشد و شکوفایی است، باید برای پیشبرد اهداف از این ظرفیت اصناف بهره بگیریم.
وی وجود اخلاق کریمه را ضرورت کنونی جامعه عنوان و اظهار کرد: گمشده جامعه امروز ما اخلاق کریمه‌ای است که مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بود و باید همه افرادی که تریبون در دست دارند، برای نهادینه شدن اخلاق در جامعه تلاش کنند.
رضایی خطاب به اصناف تاکید کرد: باید برای پیاده کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنید و با قرار دادن این اصل مهم در سرلوحه کاری خود، تلاش کنید تا در جامعه و بین مخاطبان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشید.
وی همچنین ثبت ملی منبت ملایر را افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان و فعالان صنعت مبل و منبت برشمرد و افزود: مبل و منبت ‌یکی از تولیدات داخلی ملایر است که می ‌تواند در عرصه داخلی و حتی بین‌المللی به ‌عنوان یک برند برای این شهرستان مطرح شود.
معاون استاندار همدان صنعت مبل و منبت ملایر را ظرفیتی مهم برای تحقق شعار سال دانست و اظهار کرد: ملایر ظرفیت های بسیار زیادی دارد که در صورت توسعه آنها می توانیم به توسعه اقتصادی در شهرستان دست پیدا کنیم.
رضایی با بیان اینکه تولیدات داخلی قدرت رقابت با بسیاری از تولیدات خارجی را دارد، ادامه داد: چنانچه با کالاهای قاچاق به شدت برخورد و از تولیدکننده داخلی حمایت شود، می توانیم هر چه بیشتر و عملی‌تر به حمایت از کالای ایرانی بپردازیم.
به گزارش ایرنا، سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.