به گزارش روز شنبه روابط عمومی راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان محمد رودباری افزود: سال گذشته 547 هزار و 818 سفر در استان همدان ثبت شد، این در حالی است که در سال 95 حدود 600 هزار سفر در استان انجام شده بود.
وی با اشاره به فعالیت 51 شرکت مسافربری در استان همدان افزود: از این میزان سفر، 102 هزار و 709 سفر توسط ناوگان اتوبوسی، 432 هزارو 172 سفر توسط ناوگان مینی بوس سواری و 12 هزارو 937 سفر نیز توسط ناوگان دربستی انجام شده است.
رودباری اظهار کرد: استان همدان از شرایط و وضعیت ناوگان مسافری خوبی برخوردار است و 80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان وی ای پی است.
وی ادامه داد: در استان همدان یک‌ هزار و 50 دستگاه مینی بوس فعال است که بیش از 950 دستگاه فرسوده است و ناوگان باری استان همدان نیز دارای 13 هزار و 400 دستگاه خودروی ملکی است.
وی با اشاره به اینکه تردد کامیون با عمر 50 سال ممنوع می‌شود افزود: این در حالی است که در سطح استان کامیونی وجود دارد که 75 سال سن دارد و دارای کارت هوشمند است.
رودباری با بیان اینکه شرایط نوسازی ناوگان باری مناسب بوده و دولت یارانه برای این موضوع در نظر گرفته است، اظهار کرد: 80 درصد از قیمت ماشین جدید به مالکان خودرو وام داده می‌شود که دارای کارمزد 9 درصد و بازپرداخت پنج تا هفت سال دارد.
وی با اعلام اینکه تعداد 65 هزار دستگاه در مرحله نخست برای نوسازی ناوگان باری توافق‌ نامه امضا شده است، ادامه داد: فرصتی مناسبی است که رانندگان برای نوسازی ناوگان اقدام کنند.
وی بیان کرد: 700 دستگاه سواری کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان فعال است که عمر 10 ساله دارند و در نوسازی ناوگان باری و مسافری به جدیت وارد و با شرکت‌های بزرگ تولید کننده خودرو توافق ‌نامه منعقد شده که رانندگان می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کرده و نسبت به نوسازی ناوگان اقدام کنند.
12 پایانه در سطح استان همدان فعال بوده که دارای 320 دستگاه اتوبوس است که درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان وی ای پی و در پایانه انقلاب همدان دفتر نظارتی از سوی اداره کل راهداری وجود دارد که نظارت لازم را شکل دهد.
92 شرکت حمل و نقل کالا و 52 شرکت حمل مسافر در استان همدان فعال هستند و 19 هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و سه هزار نفر در بخش حمل و نقل مسافر فعال بوده که همگی دارای کارت هوشمند هستند.
پنج هزار و 300 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد .
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.