به گزارش ایرنا، حبیب الله موسوی بهار روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیران با کمک های مقطعی و دائمی، سرمایه گذاری بزرگی را برای دنیا و آخرت خود اندوخته می‌کنند و این امر خیر یک صدقه جاری است.
وی خواستار ورود جدی خیران به حوزه سلامت شد و افزود: هم اینک زمینه برای ورود خیران به حوزه بهداشت، درمان و حوزه سلامت همدان مهیا است و تلاش خیران در سال‌های اخیر موجب پیشرفت در حوزه سلامت استان شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تقدیر از مسئولان و خیران حوزه سلامت استان بویژه شهرستان ملایر، به ساخت بیمارستان خیرساز در این شهر اشاره و بیان کرد: هر روز شاهد اقدام خیر جدیدی از سوی خیران در شهرستان ملایر هستیم.
موسوی بهار خرید تجهیزات برای بخش‌های مختلف بیمارستانی، ساخت مراکز بهداشتی روستایی و خرید تجهیزات پزشکی و امکانات را از دیگر اقدامات خیران ملایری طی سال‌های گذشته برشمرد و گفت: با این وجود باز هم نیازمند ورود خیران در حوزه سلامت هستیم.
وی ادامه داد: امروز با توجه به پیشرفت‌های روز جهان و فناوری های جدید و مستهلک شدن دستگاه‌های قدیمی، مردم نیازمند دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی به روز هستند که در این راستا کمک خیران بسیار اثرگذار و ضروری است.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت همدان نیز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر شهرستان‌های استان همدان دارای دفتر مجمع خیران سلامت هستند.
محمدصادق صبا هدف از ایجاد مجمع خیران سلامت را شناسایی خیران در بخش سلامت، بهداشت و درمان کشور عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی، نیازهای این حوزه شناسایی و در این راستا خیران کمک‌های خود را اعمال می کنند.
وی یکی از عوامل عمده مرگ و میر در کشور را حوادث رانندگی عنوان و بر لزوم اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و افزود: از رسانه‌ها انتظار داریم در این زمینه فعالیت کرده و در راستای ترویج فرهنگ ترافیک و آموزش جامعه تلاش کنند.
صبا استفاده از توان جوانان و مشارکت دادن مردم در کارهای خیر و داوطلبانه را یکی از اولویت های مجمع خیران سلامت در سال جدید برشمرد و بیان کرد: باید همه توان خود را به کار بگیریم تا با آموزش درست به مردم، شاهد کاهش حوادث رانندگی در کشور باشیم.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در سال جاری کمک به بیماران سخت علاج و بیماران سرطانی است تا با برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم با استفاده از همه توان خود، از بروز بیمارهای سخت جلوگیری کنیم.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت همدان با بیان اینکه هدفمند کردن برنامه‌های آموزشی نیازمند کمک خیران است، گفت: خیران می‌توانند علاوه بر کمک های مالی، با کمک‌های معنوی، فرهنگی و مشاوره مجمع را در رسیدن به اهدافش کمک کنند.
صبا به اجرای طرح سخاوت یک و 2 در همدان اشاره و اظهار کرد: در این طرح یک یا چند خیر هزینه‌های درمان یک یا چند بیمار را بر عهده می‌گیرند که در طرح سخاوت حدود 400 تن را زیر پوشش داریم.
وی توانمند سازی بیماران، ایجاد شغلی مناسب برای آنها و کمک به بیماران پروانه‌ ای را نیز از دیگر اقدامات مجمع برشمرد و گفت: نیاز است خیران نذرهای آموزشی و پژوهشی در بخش های مختلف بهداشت و درمان و سلامت را مد نظر قرار دهند.
صبا با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو نیز در استان همدان تاسیس شده است، بیان کرد: تعدادی زیادی از خیران در این انجمن عضو هستند و به خوبی توانسته ایم مردم را در اهدای عضو مجاب کنیم.
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز در این نشست خبری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 250 تن از خیران عضو این مجمع هستند و با ما همکاری می کنند.
عباس آذرهمایون بیان کرد: سال گذشته خیران ملایری یک باب منزل مسکونی، پنج باب مغازه و تعداد زیادی وسایل و تجهیزات برای مراکز درمانی اهدا کردند.
وی یادآور شد: با کمک خیران سال گذشته بسته‌ های غذایی به ارزش 100 میلیون ریال و چهار راس گوسفند بین بیماران سرطانی در این شهرستان توزیع شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از یک هزارو 700 تن از خیران در سطح استان همدان با مجمع خیران سلامت همکاری می کنند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.