نادر پیرتاج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی، با نفوذ سامانه بارشی در برخی از ساعات بارش های بهاری همراه با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد در این استان پیش بینی می شود و این روند تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: به دلیل بارش های خوب و شرایط بهتر بارش ها در این سامانه به ویژه در جنوب استان، احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و لغزندگی مسیرهای ارتباطی و در برخی از مناطق به ویژه ارتفاعات احتمال رعد و برق وجود دارد.
پیرتاج با بیان اینکه در مدت فعالیت سامانه بارشی دمای هوای همدان بین سه تا 6 درجه سانتیگراد کاهش می یابد افزود: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 20 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: خنک ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به بهار با سه درجه سانتیگراد بالای صفر و گرمترین نقطه مربوط به اسدآباد با 24 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
به گفته وی بیشترین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشت مربوط به بهار و فامنین با 65 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید و در همدان 45 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
هفته گذشته نیز سامانه بارشی همدان را فرا گرفت.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.