سید محمد باقر حسینی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: علاوه بر این، تولید 30 اثر هنری و فرهنگی در سال جاری در دست اجرا قرار گرفته است.
وی از تولیدات در دست اقدام حوزه هنری همدان به پویا نمایی ' آخرین ماهی'، مستند به روایت ' یک سرباز'، مستند 'عکاسی همدان' و فیلم' شهری در زیر زمین' اشاره کرد و گفت: پنج آلبوم موسیقی نیز درحال تولید است.
حسینی با بیان اینکه تهیه و تدوین 75 عنوان از دانشنامه همدان در مراحل پایانی چاپ و نشر قرار دارند افزود: دانشنامه همدان در 110 جلد پیش بینی شده بود که به لحاظ گستردگی تاریخ و فرهنگ همدان به احتمال زیاد به 200 جلد برسد.
وی گفت: فیلم مستند 'سیدجواد' مراحل پایانی کار تدوین را می گذراند و در فصل بهار امسال رونمایی می شود.
حسینی در بخشی دیگری از سخنانش به ویژگی های شاخص شهید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای نزدیک شدن به آرمان های این هنرمند برجسته کشور است.
رئیس حوزه هنری همدان از شهید آوینی به عنوان یک هنرمند موفق و دقیق در عرصه تولید فیلم و روایتگری نام برد و گفت: برای معرفی آثار این شهید به یک هفته نباید اکتفا کرد.
حسینی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اجرای 18 عنوان برنامه فرهنگی در این استان پیش بینی شده است افزود: غبارروبی مزار شهدای هنرمند، رونمایی از تولیدات حوزه هنری، برگزاری کارگاه تخصصی شعر انقلاب، جشن سالانه ادبی، نشست با هنرمندان تجسمی، کارگاه تجربه های شخصی در نوشتن رمان و اجرای نمایش خیابانی در شهر ملایر، اجرای نمایش بچه های مسجد در مدارس، کارگاه آموزشی گرافیک و کارگردانی فیلم کوتاه از جمله این برنامه ها است.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372 این روز به عنوان 'روز هنر انقلاب اسلامی' نام گذاری شد.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.