جواد نوری اظهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش مردمی مبنی بر زنده گیری پرندگان به محیط زیست اطلاع رسانی شد و تیمی برای رسیدگی به این گزارش در ارتفاعات روستای برفین حضور یافتند.
وی اضافه کرد: تیم یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیر شکارچی و کشف یک قفس چوبی، یک قطعه کبک زنده، یک قبضه سلاح شکاری خفیف و چند عدد فشنگ شدند.
وی توضیح داد: این شکارچی برای پنهان ماندن از دید ماموران یگان حفاظت محیط زیست اقدام به قرار گرفتن در یکی از دره ها کرده و از سوی دیگر دیواری به ابعاد 2 متر در 2 متر با سنگ بنا کرده بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: همچنین این متخلف اقدام به پهن کردن نخ های نامرئی بر روی زمین کرده بود تا تله برای پرندگان قابل روئیت نباشد.
نوری اظهر افزود: شکارچی برای آسان سازی و سرعت بخشی در فرایند زنده گیری پرندگان، صدای ضبط شده این گونه جانوری را با استفاده از دستگاه ضبط صوت پخش می کرد تا پرنده با فرض وجود هم نوع خود، در آن محدوده به دام نزدیک شود.
وی ادامه داد: با قرار گرفتن طعمه بر روی دام پهن شده، پاهای او در داخل نخ نامرئی گیر کرده و تلاش اش برای رهایی نافرجام می ماند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: شکارچی 61 ساله ابتدا مدعی بود که برای خرید محصول گردو به این منطقه مراجعه کرده است اما پس از کشف آلات جرم به انجام تخلف اعتراف کرد.
نوری اظهر با بیان اینکه بیشتر افراد برای سرگرمی یا از روی عادت شکار می کنند، اضافه کرد: از حدود سه سال پیش شکار ممنوع شده و هیچگونه مجوزی برای این منظور صادر نشده است.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11 منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39گونه ماهی و چهارگونه 2زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.