نادر پیرتاج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امشب با ورود سامانه سرد به این استان و رسیدن دما به زیر صفر درجه سانتیگراد در برخی از نقاط احتمال سرما زدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: بر اساس مدل های هواشناسی و نقشه های پیش یابی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و از بعد از ظهر احتمال بارش خفیف و موقتی و وزش باد پیش بینی می شود و این شرایط جوی تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.
پیرتاج گفت: از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی جدید در برخی از نقاط استان احتال بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق ، وزش باد و در برخی از مناطق احتمال تگرگ وجود دارد.
وی ادامه داد: در طول مدت فعالیت سامانه بارشی دمای هوای روزانه همدان بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
پیرتاج افزود: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 18درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
به گفته وی خنک ترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به رزن با صفر درجه سانتیگراد و گرمترین نقطه مربوط به اسدآباد با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.