بهاره نوری صفا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این پرنده توسط پرسنل به اداره محیط زیست شهرستان همدان منتقل شد و مورد تیمار و مداوا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر اساس معاینه دامپزشک آسیب جدی بر این پرنده وارد نشده با این وجود ضعف و گرسنگی موجب سستی پاهای این پرنده شده بود.
وی ادامه داد: پزشک معالج برای این پرنده داروی تقویتی و ویتامین تجویز کرد که این دارو در قالب آمپول به داخل بدن ماهی کیلکا تزریق شد و این ماهی به عنوان طعمه در اختیار حواصیل قرار گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان گفت: این شهرستان همه ساله میزبان حواصیل خاکستری است و این پرندگان تالاب آبشینه را برای فرود و استراحت انتخاب می کنند.
نوری صفا از شهروندان خواست در صورت مواجهه با پرندگانی که به هر علتی در مناطق مسکونی ، باغ ها و مزارع سقوط کرده اند موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: با توجه به احتمال انتقال بیماری واگیردار، شهروندان از هر گونه دست زدن به پرندگان و سایر حیوانات وحشی و لاشه آنها خودداری کنند.
حواصیل خاکستری پرنده‌ای آبچر از خانواده حواصیلیان و از راسته لک‌ لک‌ سانان و بومی نواحی معتدل اروپا، آسیا و آفریقا است، اندازه این گونه 90 سانتیمتر بوده و در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشرات می‌پردازد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.