محمدناصر نیکبخت شامگاه شنبه در نشست اعضای ستاد استانی نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، افزود: انتخاب این استان برای برگزاری اولین جشنواره پویانمایی، پایتخت گردشگری آسیایی و میزبانی اجلاس جهانی 2018، فرصت های بی نظیری است که باید از آنها برای معرفی و توسعه همدان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: تصمیم هایی که در جشنواره پویانمایی اتخاذ می شود یک آزمون و بستری برای اجرای بهتر رویداد همدان 2018 در تیر و آبان ماه امسال است.
استاندار همدان با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تبلیغی برای رویداد همدان 2018 است، گفت: باید با شناسایی معایب و نواقص در جریان برگزاری جشنواره ملی پویانمایی، از تجربیات به دست آمده برای برگزاری 2 رویداد مهم و فراملی پیش رو بهره گرفت.
نیکبخت تاکید کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر رفع آسیب های اجتماعی می توان در ساخت انیمیشن آسیب ها را به مخاطبان معرفی کرد.
وی افزود: ایجاد فضای نشاط و شادی در جامعه برای اقشار و گروه های سنی مختلف از اولویت های دولت تدبیر و امید است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اقشار مختلف از پیر تا جوان مشتری برنامه های انیمیشن هستند، باید از این ظرفیت برای شاد کردن مردم استفاده کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: نباید در جریان اجرای برنامه های شاد، شئونات اسلامی را نادیده و از قواعد مورد انتظار فاصله گرفت.
نیکبخت با بیان اینکه همدان در مسیر و رشد و توسعه قرار دارد، اظهار کرد: کسب رتبه نخست کشور در مشارکت اقتصادی و بازآفرینی، کسب رتبه دوم رشد گردشگر در نوروز 97 نشان از بالندگی این استان است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان نیز در این نشست بیان کرد: به دنبال فراخوان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، چهار هزار و 300 اثر در قالب یکهزار و 11 عنوان در 9 بخش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
مهدی دهقان نیری با بیان اینکه این آثار در 2 بخش داوری می شوند، اضافه کرد: از میان آثار ارسالی 250 اثر به بخش اصلی مسابقه راه یافتند و تا پایان فروردین امسال 110 اثر فاخر برگزیده می شوند.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان گفت: این استان به عنوان مقصد گردشگری کودک و خانواده نیز انتخاب شده است و این جشنواره می تواند سرآغاز رونق گردشگری کودک باشد.
دهقان نیری بیان کرد: با توجه به اینکه همدان میزبان رویداد 2018 است، با آغاز این جشنواره پویانمایی لوگو همدان 2018 در تمامی شبکه های استانی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: تیزهای پیش بینی شده برای رویداد همدان 2018 از عید مبعث رسول اکرم (ص) در تمامی شبکه های استانی کشور پخش می شود.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان برگزاری جشن پرواز آرزوها توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دعوت از هنرمندانی ملی نظیر عمو پورنگ، خاله شادونه، مَل مَل ، عمو سعید، 10 گروه هنری فعال در شبکه های استانی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
دهقان نیری با بیان اینکه 2 کاخ جشنواره پویانمایی راه اندازی می شود، افزود: نخستین کاخ انیمیشن در محل دهکده گنجنامه راه اندازی می شود و بخشی از دهکده گنجنامه برای قرار دادن عروسک های انیمیشنی پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: در دهکده گنجنامه برنامه ریزی برای اجرای برنامه های شاد برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده و امید می رود از این ظرفیت برای ساخت فضای بازی و پارک استفاده شود.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان بیان کرد: علاوه بر این کاخ مردمی جشنواره راه اندازی می شود و پس از پخش 250 اثر راه یافته به بخش مسابقه، مردم به داوری آنها پرداخته و آرای خود را به صندوق می ریزند و به بهترین اثری که توسط مردم انتخاب می شود، جوایزی اهدا می شود.
دهقان نیری ادامه داد: مفاخر استان همدان نظیر قباد شیوا در آیین اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی تجلیل می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: 9 کمیته ذیل ستاد استانی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی تشکیل شده و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز و کمیته ها بر اساس شرح وظایف، برنامه های خود را اطلاع رسانی می کنند.
سیدسعید شاهرخی اضافه کرد: باید از فرصت جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی برای معرفی استان همدان استفاده کرد و شهرستان ها باید در این جشنواره ملی دیده شوند.
وی افزود: تاکید مسئولان بر ایجاد فضای با نشاط در کشور و استان ها است بنابراین در اجرای برنامه ها باید تمهیدات لازم برای نشاط اجتماعی مدنظر باشد.
جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال آغاز می شود و تا بیستم این ماه ادامه می یابد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.