ابراهیم جلیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نوروز 97 بیش از 31 هزار مسافر در ملایر اقامت کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد بسیار خوبی در اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان بودیم.
وی افزود: بیش از 272 هزار مسافر و گردشگر نیز از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست ساز ملایر همچون پارک سیفیه، بام ملایر و سدکلان در نوروز امسال بازدید کردند که این آمار نسبت به مدت سال قبل بیش از 2.5 برابر رشد داشته است.
جلیلی ادامه داد: بیشترین بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی ملایر از ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان بود.
وی بیان کرد: جاذبه های دست ساز پارک سیفیه و بام ملایر و جاذبه های طبیعی همچون روستاهای هدف گردشگری مانیزان، پری، گوراب و دارای بافت قدیمی طائمه و کمازان بیشترین حجم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: علاوه بر گردشگران داخلی، 10 گردشگر خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان و حاشیه خلیج فارس از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان در ایام نوروز 97 بازدید کردند.
جلیلی ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت، پخش تبلیغات 9 هزار ثانیه ای مبل و منبت و جاذبه های گردشگری این شهرستان از شبکه های سراسری سیما و برگزاری نخستین جشنواره شهر ملی مبل و منبت طی سال گذشته را دلیل عمده افزایش اقامت و بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی در سال 97 برشمرد.
وی یادآور شد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی 132 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، مراکز بین راهی، رستوران ها، هتل ها و سایر اماکن انجام شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
نوروز امسال بیش از 35 برنامه فرهنگی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در اماکن مختلف تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان برگزار شد.
تاکنون 340 اثر تاریخی و طبیعی در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 200 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.