محمدرضا فیضی منش روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری همدان با توجه به در نظر گرفتن وضع معیشتی دستفروشان و قشر کم درآمد جامعه تصمیم بر حذف آنها را نداشته و در این راستا ضمن اجرای قانون و انضباط شهری، به ساماندهی، جانمایی و برپایی بازار روز در مناطق مختلف شهر اقدام کرده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان بازار روزهای هفته را مهیای فعالیت دستفروشان و بساط گستران کرده است.
وی بیان کرد: باتوجه به تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها حضور دستفروشان در معابر عمومی ممنوع بوده و شهرداری مکلف است بر اساس وظیفه قانونی، مطالبه شهروندان و کسبه از هر گونه بساط گستری در اماکن عمومی و معابر شهری که موجب سد معبر می شود جلوگیری و نسبت به رفع انسداد معابر اقدام کند.
فیضی منش خاطرنشان کرد: براساس زمانبندی صورت گرفته همه روزه از از ساعت 8 تا 14 بازارهای محلی شهر همدان فعالیت دارند.
وی افزود: براین اساس شنبه ها شهرک الوند، یکشنبه ها شهرک مدنی و استادان، دوشنبه ها خیابان جعفر طیار جنب پارک، سه شنبه ها بلوار شهید مطهری پایین تر از پل رسالت، چهارشنبه ها بلوار امام خمینی (ره) جنب امامزاده خضر، پنجشنبه ها شهرک فرهنگیان و خیابان هنرستان و جمعه ها منطقه 600 دستگاه برای فعالیت دستفروشان به صورت منظم تعیین شده است.
شهرداری همدان در هفته های اخیر نسبت به اجرای طرح های ضربتی در راستای جمع آوری دستفروشان از مرکز شهر و نیز مناطق گردشگری اقدام کرده است.
بر اساس آمارهای اعلام شده، هم اینک حدود یک هزار دستفروش در شهر همدان فعالیت دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.