به گزارش کمیته اطلاع رسانی همدان 2018، امیر خجسته عصر سه شنبه در بازدید از دبیرخانه رویداد همدان 2018 افزود: بازدید یک میلیون و 200 هزار گردشگر از اماکن گردشگری همدان در نوروز 97 نشان می دهد که معرفی ظرفیت های استان با رویداد همدان 2018 در حال جواب دادن است.
وی همدان 2018 را یک فرصت طلایی برای استان همدان برشمرد و گفت: در بحث گردشگری همدان در دوره های گذشته خوب کار نکردیم و امسال باید با رویداد همدان 2018 ، گردشگری استان را متحول کنیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همدان با یک هزار و 800 جاذبه گردشگری نتوانست با استان های صاحب نام در گردشگری منطقی رقابت کند و حالا باید از این فرصت استفاده کرد تا سود رویداد همدان 2018 برای این استان منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.
خجسته با بیان اینکه اشتغال و ارتقای فرهنگ ، سود حاصل از تحول گردشگری برای این استان است گفت: درآمد غالب بسیاری از کشورها از حوزه گردشگری تامین می شود لذا از استاندار همدان درخواست کردم همانطور که برای صنعت تلاش می کند در حوزه گردشگری هم برای اتمام منسجم کارها تلاش کند.
وی اظهار کرد: حالا که توفیق همدان 2018 حاصل شده است باید همه توان را برای جهانی کردن همدان بگذاریم و در این راستا همه مدیران و مسئولان باید به صورت ویژه ورود پیدا کنند.
وی بر ضرورت ثبت یک اثر جهانی برای همدان در سال 2018 تاکید کرد و گفت: در همدان 2018 باید کادر نیروی انسانی نخبه را تکمیل کنیم و در این راستا باید نخبگان حوزه گردشگری همدان را بشناسیم و در حوزه گردشگری به نفع استان کارکنیم.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.