محسن جانجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروزگاه یک رویداد مهم فرهنگی است که هدف آن آشنایی بیشتر مردم با فلسفه نوروز و آیین های مرتبط با آن است.
وی گفت: آیین های باستانی نوروز سنت های متنوعی دارد که در سالیان اخیر بسیاری از آنها دچار دگرگونی شده و سال به سال کم رنگ تر می شود و فقط برخی سنت ها همچون خریدهای نوروزی باقی مانده است.
جانجان اضافه کرد: با برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در نظر داریم فلسفه پیدایش نوروز برای مردم یادآوری شود تا نسل آینده با این سنت های کهن و اصیل بیشتر آشنا شوند.
دبیر ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی نهاوند افزود: در این رویداد فرهنگی برنامه های آیینی و سنتی شامل پخت آش محلی، موسیقی محلی، بازی های محلی، سوار کاری و شاهنامه خوانی اجرا می شود.
جانجان گفت: علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، نمایشگاه هنرهای سنتی، ارائه سوغات محلی، صنایع دستی و پوشاک سنتی نیز در سراب های نهاوند برگزار می شود.
وی زمان برنامه های نوروزگاه را از ششم تا دهم فروردین در سراب های گیان، ملوسان، گاماسیاب و روستای هدف گردشگری فارسبان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان نهاوند با داشتن تاریخ کهن و طبیعتی زیبا یکی از مناطق گردشگری استان همدان محسوب می شود که سالانه میزبان دهها هزار نفر از مسافران نوروزی می شود.
از عمده جاذبه های گردشگری نهاوند می توان به سراب های گاماسیاب، گیان، فارسبان، ملوسان، کنگاور کهنه، حمام حاج آقا تراب، مسجد جامع و محوطه و تپه های تاریخی، موزه های مردم شناسی و زیارتگاه ها و اماکن متبرکه اشاره کرد.
شهرستان نهاوند با دارابودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان و 420 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد.
7525/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.