به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، سعید باقری در نشست هماهنگی طرح نوروزی در این اداره کل، افزود: راهداران طرح نوروزی در جاده های اصلی و پرتردد، گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها مستقر شده اند و آماده ارائه خدمات‌‎ ‎به مسافران ‌هستند‎‌.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز بر نظارت ویژه بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راه های استان در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: برخی افراد سودجو با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه جاده ها می کنند که گروه ویژه برای برخورد با این متخلفان فعال شده ست.
محمد رودباری افزود: با توجه به سفر گردشگران و تردد در جاده های این استان، افرادی به بهانه ارائه خدمات دست به تخلف در ساخت و ساز می زنند که برخورد جدی با این افراد انجام می شود.
مدیرکل راهداری استان به فعالیت های این اداره کل در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی، امسال نیز همانند سال‌های گذشته مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی همدان آماده خدمات‌دهی به مسافران است.
وی اظهار کرد: هیچ مسافری در استان نباید به دلیل نبود اتوبوس معطل بماند زیرا شرایط ناوگان همدان بسیار مطلوب است و به وجود آمدن این اتفاق غیرمنطقی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر کنترل و نظارت بر مدیران فنی، مدیران فروش، پایانه های بار و مسافر تاکید کرد و گفت: طرح راهداری نوروزی از 24 اسفند سال جاری آغاز شده است و تا 17 فرودین سال آینده ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار وسیله حمل و نقل در استان همدان وظیفه جابجایی مسافران را برعهده دارد که از این تعداد 320 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 50 دستگاه مینی بوس و 756 دستگاه خودوری سواری فعال هستند.
گفتنی است پنج هزار و 300 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی است.
همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد کل راه‌های کشور در همدان بوده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.