به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، رسول ابراهیم خانی افزود: افزایش فرهنگ ایمنی و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات از جمله اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری رابطان مدارس و پلیس راه در چهار مدرسه شهرستان همدان انجام شده است افزود: بیان قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی، آموزش نحوه صحیح تردد از عرض جاده، نحوه عبور و مرور دانش آموزان در جاده به شکل عملی و توزیع اقلام آموزشی شامل دفترچه و کیف از جمله اقدامات انجام شده است.
وی اظهار کرد: کف نوشته های مدارس، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایمنی، سرعت گیر و خط کشی عابر پیاده در جاده از جمله اقدامات ایمن سازی فیزیکی راه ها است که اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار انواع وسیله حمل و نقل در استان همدان وظیفه جابجایی مسافر را برعهده دارد که از این تعداد 320 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 50 دستگاه مینی بوس و 756 دستگاه خودوری سواری فعال هستند.
گفتنی است پنج هزار و 300 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی است.
همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد کل راه‌های کشور در همدان بوده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.