به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوص همدان، افزود: دستاوردهای استان در بخش های مختلف حاصل همکاری بخش خصوصی و دولتی است.
وی افزود: اجرای طرح های بزرگی همچون نیروگاه های خورشیدی و سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات قابل توجهی بوده که با کمک بخش خصوصی محقق شده است.

*** همدان 2018 به بهترین شکل ممکن برگزار می شود
استاندار همدان گفت: دعوت از کشورها برای رویداد همدان 2018 بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در این زمینه مکاتباتی انجام شده و پیگیر دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان هستیم.
نیکبخت با بیان اینکه هفته اول تعطیلات نوروزی از هتل ها و اقامتگاه های گردشگری همدان بازدید می شود، افزود: کشورهای اروپایی همدان را به خوبی می شناسند و به همین دلیل برگزاری 2 اجلاس بزرگ گردشگری به استان همدان واگذار شد.
وی با بیان اینکه اگر گردشگری همدان در سطح ملی و بین المللی به خوبی معرفی نشده به دلیل عملکرد نادرست پیشین است که باید جبران شود، تاکید کرد: همدان با 500 سال سابقه پایتخت امپراطوری ایران را نباید دست کم گرفت.
وی ادامه داد: برای برگزاری 2 اجلاس بین المللی سال جاری میلادی در همدان، 100 میلیارد ریال ردیف اعتباری با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد.
استاندار همدان با تاکید بر زیباسازی شهر برای رویداد همدان 2018 گفت: شهرداری با سرعت هرچه بیشتر در زیبا سازی شهر ورود و شرایط را برای حضور گردشگران و مسافران فراهم کند.

*** برقراری پرواز همدان –تهران از 20 فروردین
استاندار همدان با اشاره به همکاری و همدلی مجمع نمایندگان استان در پیگیری امور، اظهار کرد: در همین چارچوب پرواز همدان – تهران از 20 فروردین سال آتی برقرار می شود و در تلاش هستیم پروازها علاوه بر ساعت سه بعد از ظهر در صبح ها نیز گنجانده شود.
وی با بیان اینکه انجام پرواز همدان - تهران تا یک ماه به صورت آزمایشی خواهد بود افزود: پس از آن تعداد مسافران باید به بالای 50 نفر افزایش یابد.

*** حفظ میراث فرهنگی برای همگان اهمیت دارد
استاندار همدان با بیان اینکه آسفالت مسیری در تپه هگمتانه موجب نگرانی علاقه مندان به میراث فرهنگی شد، افزود: حفظ میراث فرهنگی برای همگان ارجحیت دارد اما کسب و کار و شغل مردم نیز اهمیت دارد؛ چراکه با اجرای طرح پیاده راه سازی خیابان اکباتان، صنف آهن فروشان متضرر و گله مند بودند.
وی اضافه کرد: مکانی که هم اینک در این منطقه آسفالت شده است، پیشتر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز پارکینگ دریافت کرده بود.
استاندار همدان ادامه داد: در این بخش خاکبرداری ها انجام شده و این مسیر آسفالت شد تا زمانی که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانایی مالی برای خریداری مغازه ها را کسب کند.
وی ادامه داد: هنرمندان، رسانه ها و علاقمندان به میراث فرهنگی متصور بودند که این بخش تصرف شده و ابراز نگرانی کردند اما جای نگرانی وجود ندارد و باید گفت که میراث فرهنگی از افتخارات استان است و در جهت حفظ آن تلاش می شود.

*** شادی نیاز مردم است
استاندار همدان با اشاره به برگزاری برنامه های شاد و تاکید بر شادی مردم افزود: مردم به شادی و نشاط نیاز دارند و مردم خطوط قرمزها را می شناسند و رعایت می کنند.
نیکبخت با بیان اینکه پخش موزیک زنده در سالن ها و هتل ها با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، افزود: اداره کل اماکن نسبت به این موضوع همکاری داشته باشد.
وی ادامه داد: برنامه این نیست که مردم همیشه عزادار باشند و قرار نیست شئونات اسلامی زیرپا گذاشته شود بلکه باید زمینه شادی را در چارچوب قوانین اسلامی فراهم کرد.

*** با خانه های استیجاری بدون مجوز برخورد شود
استاندار همدان در خصوص خانه های استیجاری که به گردشگران ارایه می شود، گفت: این موضوع در شورای تامین مطرح شده و براساس دستورالعمل شورای تامین باید اقدام شود.
نیکبخت افزود: به خانه های استیجاری که صلاحیت فعالیت دارند باید مجوز داده شود و از فعالیت مکان های بدون مجوز به طور جدی ممانعت شود.
رئیس کمسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این جلسه گفت: هنوز در بخش ملی و فراملی حرکتی در جهت تبلیغات در راستای برگزاری اجلاس های همدان 2018 انجام نشده است.
شهرام شیروانی با بیان اینکه هنوز اقدامی در خصوص دعوت از کشورها و ارتباط با سفارت خانه ها صورت نگرفته است، افزود: وزارت امور خارجه گله مند بود که ارتباطی با این وزارتخانه شکل نگرفته است و باید به تبلیغات به شکل جدی تر و پر رنگ تری نگاه کرد.
وی با بیان اینکه سالانه 6 هزار و 500 گردشگری خارجی در دو فصل از سال به همدان سفر می کندن، افزود: این رقم نسبت به گردشگران خارجی استان های شیراز، اصفهان و تهران بسیار ناچیز است و باید در این راستا برنامه های جدی تری عملیاتی شود.
وی ادامه داد: توافقاتی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که در ایام نوروز 50 درصد تخفیف هتل ها برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شود و آژانس هایی که در تهران فعالیت می کنند گردشگران بیشتری را به استان همدان بیاورند.
وی با بیان اینکه فقط هشت درصد از ظرفیت هتل های همدان پر می شود، افزود: پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) موجب کاهش مسافر در مهمانپذیرهای این مناطق شد که مجموعه مهمانپذیرها متقاضی بخشودگی مالیاتی هستند.
وی با اشاره به فعالیت خانه های استیجاری غیر مجاز در شهر همدان نیز گفت: ساماندهی خانه مسافرهای استیجاری ضروری است و آمادگی برای نصب تابلو و صدور مجوز برای این مکان ها وجود دارد.
وی به نصب چادر در میادین و روبروی هتل ها انتقاد کرد و افزود: نصب چادر روبروی مکان های اقامتی جلوه مناسبی ندارد و باید محیطی امن و بهداشتی برای نصب چادر درنظر گرفته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه گفت: 40 خانه مسافر در استان همدان به طور قانونی مجوز فعالیت دارند.
علی مالمیر با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها حدود 500 خانه مسافر بدون مجوز در همدان فعالیت می کند، گفت: باید با برخورد از فعالیت غیرقانونی آنها جلوگیری شود و این راستا بسیاری از خانه مسافرهای بدون مجوز شناسایی شده و اخطار کبتی دریافت کردند.
به گزارش ایرنا، تسهیلات اشتغالزایی استان همدان در سالجاری 15 هزار میلیارد ریال است که به طور شناور در بخش های مختلف در حال جذب بوده و به گفته مسئولان و کارشناسان نقش موثری در تحقق تعهد اشتغال استان ایفاد کرده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.