امام جمعه رزن گفت: با توجه به عدم خدمات رسانی مناسب و کمبود پزشک در اورژانس و به دلیل کثرت مراجعات مردم بویژه روستائیان که از روستاهای دور به اورژانس مراجعه می کنند، امیدواریم با راه‌اندازی درمانگاه شبانه روزی این مشکل رفع شود.

حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با بیان اینکه مسئولین از اختیارات قانونی خود در رفع مشکلات مردم استفاده کنند ،گفت: نباید با برخی مانع تراشی‌ها و سنگ اندازی‌ها مردم را از امکانات محروم کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود اورژانس ،درمانگاه شبانه روزی نیز در شهر رزن  نیاز می باشد چرا که اورژانس مکمل بیمارستان است.

امام جمعه رزن ضمن تاکید بررفع مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: با توجه به عدم خدمات رسانی مناسب و کمبود پزشک در اورژانس و به دلیل کثرت مراجعات مردم بویژه روستائیان که از روستاهای دور به اورژانس مراجعه می کنند، نمی شود گفت پزشک در اورژانس حضور ندارد که امیدواریم با راه‌اندازی درمانگاه شبانه روزی این مشکل رفع شود.

وی یادآور شد: باید توجه داشت پیشگیری بهتر از در مان می باشد و توجیه خانواده ها و افزایش آگاهی در حوزه بهداشت از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که از ضعف های حوزه بهداشت  محسوب می‌شود.

حجت الاسلام مولازاده با اشاره به امرصیانت از خانواده  افزود: بررسی های صورت گرفته در خصوص اختلافات خانوادگی و طلاق ها حاکی ازعدم آگاهی زوجین نسبت به حقوق خویش می باشد  که برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره های قبل از ازدواج می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از طلاق داشته باشد.

وی با عنوان اینکه همه ما موظف هستیم نسبت به قانون و عمل به قانون به درستی عمل کنیم تاکید کرد: نباید در عمل به قانون سلیقه ای رفتار کرد و همچنین نباید تبعیضی صورت بگیرد.

 امام جمعه با اشاره به مشکلات معیشتی که  مردم به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی با آن مواجه هستند، اضافه کرد: مسئولین تلاش کنند تکریم ارباب رجوع را مدنظر قرار داده و برخورد مناسب و افزایش تعاملات با مردم را به عنوان ولی نعمت خود در اولویت قرار دهند چرا که برخورد نامناسب مسئولین، مردم را نسبت به نظام بدبین می کند.

فرماندار رزن نیز در ادامه حضور ائمه جمعه در راس شورای فرهنگ  عمومی شهرستان ها را مزیتی دانست که موجب تسهیل  روند امور می شود.

سید رضا سلامتی تاکید داشت: مصوبات جلسه با جدیت پیگیری شود چرا که راهبردهای پیشرفت شهرستان را مشخص می کند.

وی توجه و اصلاح فرهنگ را از نکات اساسی جامعه برشمرد و گفت: طغیان تکنولوژی و تغییراتی که امروزه با آن مواجه هستیم موجب شده شکافی بین خانواده ها و نسل جوان بوجود آید که نیاز است  در راستای افزایش ارتباط نسل جدید و گذشته اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

سلامتی با تاکید بر مجهز بودن به تکنیک های جدید اظهار داشت: با توجه به طغیان تکنولوژی و اینکه سنت‌ها مورد هجمه قرار گرفته ، نمی‌توان تنها به روش های سنتی بسنده کرد و باید به تکنیک های جدید نیز مجهز بود و با ارائه راهکار های مناسب و عملیاتی کردن این راهکار ها در راستای پیشرفت جامعه و شهرستان گام های موثری برداشته شود.

وی یادآور شد: مراجعه افراد به برخی دستگاه‌ها و رفع امور با سفارشات، امری است که گرچه در برخی شهرستان ها شاهد آن هستیم اما این مساله نباید در شهرستان رزن اتفاق بیافتد.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان رزن هم در ادامه  احترام و عمل به قانون را نوعی احترام به افراد جامعه دانست و گفت: وجود برخی خلاها ناشی از عدم رعایت قانون می باشد که  نیاز است پایبندی به قانون در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.