به گزارش ایرنا، سرهنگ علی فکری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آمار متوفیان سوانح جاده ای در 11 ماهه سالجاری 10درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی یکی از علل کاهش سوانح فوتی را برخورد با تخلفات حادثه ساز عنوان کرد و از کسب رتیه سوم این استان در برخورد با این قبیل سوانح خبر داد.
وی متوفیان سوانح درون شهری این استان را به تفکیک شامل 36 عابر، 24 موتورسوار و ترک نشین و 10 سرنشین وسیله نقلیه اعلام کرد.
رئیس پلیس راهور همدان گفت: 60 درصد راکبان موتورسیکلت که جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند زیر 40 سال سن داشتند.
سرهنگ فکری بیان کرد: بیش از 18 درصد متوفیان سوانح رانندگی درون شهری این استان در سر صحنه فوت می کنند که این آمار در کشور 50 درصد است.
وی بیان کرد: 76 درصد متوفیان در مراکز درمانی و پنج درصد در حین انتقال جان می بازند که میانگین کشوری این آمار به ترتیب 41 درصد و 6 درصد اعلام می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: نیمی از جانباختگان سوانح رانندگی درون شهری همدان را عابران تشکیل می دهند که پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
سرهنگ فکری اضافه کرد: برای کاستن این آمار علاوه بر دقت عابران نیازمند، نرده کشی و ایجاد سرعتکاه هایی برای کاهش شتاب خودروها هستیم.
وی درباره آمار مجروحان سوانح رانندگی اظهارکرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن یک هزار و 79 موتورسوار، 306 ترک نشین، یک هزار و 90 عابر پیاده، 242 راننده و 363 سرنشین مجروح شدند.
رئیس پلیس راهور استان همدان افزود: سه هزار و 80 تن در 11 ماهه امسال به علت مجروحیت ناشی از سوانح رانندگی در مراکز درمانی بستری شدند.
سرهنگ فکری اضافه کرد: بلوار سردار شهید همدانی با 9 متوفی 76 مجروح حادثه خیزترین محور همدان در سالجاری بوده است.
وی ادامه داد: پس از این مناطق، به ترتیب بلوار ارتش با چهار فوتی و 57 مجروح، بلوار امام خمینی (ره) با 2 فقره فوتی و 76 مجروح، بلوار نجفی 2 فوتی، بلوار آزادگان با 2 فوتی 24 جرحی، بلوار بعثت با یک فوتی 46 مصدوم، بلوار بهشت با یک فوتی و 46 مجروح و بلوار ارم بم یک فوتی یک 44 مجروح در رده های بعدی قرار دارند.
رئیس پلیس راهور استان همدان اظهارکرد: بی توجهی به جلو با 36 درصد و یک هزار و 276 فقره تصادف مهمترین عامل بروز سوانح درون شهری بوده است.
سرهنگ فکری افزود: پس از آن، رعایت نکردن حق تقدم عبور با 22 درصد و حرکت با دنده عقب با 142 مورد سانحه و سهم چهار درصدی، از عوامل بروز سوانح همدان بوده اند.
وی با بیان اینکه 83 درصد متوفیان سوانح رانندگی مرد بودند، گفت: 58 درصد سوانح رانندگی همدان در 11 ماهه سالجاری در بلوار ها، 35 درصد در خیابان ها، 10 درصد در میدان ها و مابقی در تقاطع ها و سایر معابر رخ داده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان افزود: 11 هزار و 352 خودرو به همراه پنج هزار و 214 دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شدند در حالیکه 6 هزار 873 دستگاه وسیله نقلیه اسقاط شدند.
وی توقیف یک هزار و 204 خودروی دارای خلافی بالای 10 میلیون ریال و توقیف 128 جلد گواهینامه به علت دریافت نمره منفی را از دیگر اقدام های پلیس استان برشمرد.
وی تاکید کرد: به استناد تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی امسال تا پایان بهمن ماه 11 سازمان در 12 فقره سوانح رانندگی مقصر شناخته شدند.
رئیس پلیس راهور استان همدان درباره معطل مانده مصوبات شورای ترافیک اظهارکرد: کمبود اعتبار نباید مانع از اجرای مصوبات شورای حمل و نقل و ترافیک شود و در صورت وجود کمبودهای مالی می توان حداقل ها را برای ایمن سازی تا رسیدن اعتبار انجام داد.
سرهنگ فکری عنوان کرد: در نشست اخیر شورای حمل و نقل ترافیک عنوان کردم که با این رویه بهتر است شورا را تعطیل کرد، که این بیان نشات گرفته از عصبانیت بنده به خاطر افزایش سوانح رانندگی بود.
وی نبود فضایی برای خالی کردن هیجان جوانان را عامل ویراژ و تک چرخ زدن موتورسواران در معابر شهری و پرترافیک دانست و خواستار ایجاد پیست هایی برای کاهش اینگونه حرکات نمایشی در سطح شهر و کاهش سوانح رانندگی شد.
به گزارش ایرنا، 74 تن در 11 ماهه سال 95 در سوانح رانندگی درون شهری همدان جان خود را از دست دادند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.