علیرضا گوهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این پس صعودهای قله های خارج از کشور که فاقد مجوز شورای برون مرزی سازمان هستند به هیچ وجه مورد تایید نیست و از سوی فدراسیون و هیات های استانی قابل پیگیری نیست.
وی اضافه کرد: برخی افراد به این مساله توجه نمی کنند که در صورت بروز مشکل عواقب آن برعهده خود آنها خواهد بود و هیات کوهنوردی و فدراسیون هیچ مسئولیتی قبول نمی کند.
گوهری خاطرنشان کرد: تمامی کوهنوردانی که قصد عزیمت به صعودهای خارج از کشور را دارند باید با رعایت کامل قوانین، مجوز رسمی را از شورای برون مرزی دریافت کنند.
وی افزود: با این حال هستند کوهنوردانی که نسبت به قوانین بی توجه می کنند و این روند هرگز مورد تایید هیات کوهنوردی نیست.
رئیس هیات کوهنوردی همدان با تاکید بر فعالیت قانونی گروه های کوهنوردی گفت: با توجه به فعالیت گسترده کوهنوردان در قالب صعودهای انفرادی و گروهی، از تیم های کوهنوردی خواسته ایم تا نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی خود اقدام کنند.
وی، ویژگی های دریافت مجوز قانونی را مشارکت در برنامه ها و حمایت های لازم دانست و گفت: تمامی گروه ها و صعودهای دسته جمعی بهتر است ضمن آشنایی لازم به مسایل حقوق ورزشی، دوره های آموزشی مختلف کوهنوردی به ویژه امداد پزشکی کوهستان را فرا گیرند.
همدان یکی از فعال ترین استان ها در صعودهای کوهستانی است و 10 هزار کوهنورد به صورت دائمی و تفریحی به صورت هفتگی به ارتفاعات همدان صعود می کنند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.