به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه با حضور در آیین بهره برداری از دانشکده فناوری های نوین مرحوم محمدعلی فرشچیان در همدان اظهار کرد: انجام اقدام های خیر زیباترین فضیلت بشر می تواند باشد و بنیاد فرشچیان افتخار ارزنده ای در مسیر علم و اخلاق است.
وی اضافه کرد: مشارکت خیران در احداث مراکز علمی و آموزشی کشور بسیار ارزشمند است و امروز شاهد ایجاد دانشکده ای دیگر در مسیر علم آموزی در همدان هستیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی حضور در بین خانواده مرحوم فرشچیان را افتخاری ارزنده دانست و گفت: این خانواده میراث دار علم و اخلاق و حضور در جمع آنان افتخاری بزرگ است.
نایب رئیس دوم انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران نیز در این آیین گفت: کشورمان به رغم اولویت در صادرات فاقد رشته دانشگاهی مدیریت صادرات و فناوری است و همدان می تواند در این عرصه پیشگام باشد.
محمدرضا فرشچیان اظهار کرد: باوجود اینکه اولویت اول نظام اقتصادی کشور صادرات است، اما جای خالی رشته مدیریت صادرات و فناوری در دانشگاه ها خالی است.
وی اضافه کرد: راه اندازی رشته مدیریت صادرات و فناوری در کشور بسیار مورد نیاز است و همدان می تواند نخستین شهر در ایجاد این رشته باشد.
وی بیان کرد: حیات هر کشور مبتنی بر صادرات است و کشوری که صادرات نداشته باشد، نمی تواند زندگی کند.
فرشچیان با تاکید بر تعامل و همکاری صنعت و دانشگاه اظهار کرد: همکاری این دو بخش باید تحکیم یابد و زمینه فعالیت مستمر دانشجویان در کارگاه ها، شرکت ها و کارخانه های صنعتی کشور فراهم شود.
وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند آموزش های تئوری خود را به صورت عملی و هفتگی در کارگاه های صنعتی کشور که بسیار پرشمار هستند انجام بدهند.
وی افزود: این اقدام به طور حتم تحول اساسی در نظام آموزشی کشور ایجاد می کند و پس از اتمام تحصیل دانشجویان، دانشجوی آگاه اما غیر متخصص نخواهیم داشت.
وی خدمات بنیاد فرشچیان را برپایه محبت و انسان دوستی دانست و گفت: انسان ها باید از زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرند و این مهم اگر با دلسوزی و دوست داشتن نباشد، هرگز به وجود نمی آید.
وی افزد: وظیفه ما حکم می کند که توانایی و توانمندی خود را در اختیار دیگران قرار دهیم و از زندگی و پیشرفت در کنار یکدیگر لذت ببریم.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز نخست سفر 2 روزه خود به استان همدان در شهرستان فامنین و در جمع نمایندگان و مسئولان استان همدان حضور یافت و امروز صبح نیز با حضور در شهرستان بهار با خانواده شهید 'میلاد مصطفوی' دیدار و از مرکز جامع سلامت آیت الله بهاری این شهر بازدید کرد.
حضور در چهارمین کنگره شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از دیگر برنامه های این سفر بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی دیگر همدان را به مقصد تهران ترک می کند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.