در این گزارش عنوان شده، در نیمه دوم سال 96 شاهد رشد 11 درصدی نرخ مسکن و رشد 8/5 درصدی در حجم معاملات مسکن در همدان بودیم.
طبق اعلام عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان، از ابتدای سال تا هشتم اسفند، 10 هزار و 736 فقره معامله مسکن در همدان ثبت شده که از این تعداد، 3900 فقره مربوط به اجاره نامه و مابقی مربوط به مبایه نامه، سرقفلی و خرید و فروش بوده است.
شهرام رحیم بخش بیان کرد: افزایش 2 درصدی نرخ قیمت مسکن در اسفند ماه نسبت به بهمن در همدان وجود دارد و به لحاظ رشد حجمی شاهد رشد 13درصدی حجم معاملات نسبت به میانگین هشت ماهه سال 96 بوده ایم.
وی بیان کرد: ابتدای سال 96 بازار مسکن همچنان با رکودی که در سال 95 درگیر بود، ادامه داشت تا اینکه در نیمه دوم امسال با تغییر سیاست های کلان کشور در حوزه مسکن و تصمیم بانک مرکزی در رابطه با کاهش سود سپرده که بسیار تأثیرگذار بود، شاهد تغییراتی در بازار مسکن بودیم.

***نشانه های ادامه رونق در بازار مسکن وجود دارد
رحیم بخش با اشاره به اینکه نشانه هایی در بازار وجود دارد که این رونق ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اوراق گواهی تسهیلات مسکن که در فرابورس عرضه می شود نیز شاهد رشد 14 درصدی به لحاظ ارزشی بوده است.
وی با بیان اینکه طبق آمار بانک مرکزی از سال 81 رکودی بی سابقه در بازار مسکن حاکم بود که تا اواسط سال 96 ادامه داشت، افزود: در سال 95 در کشور تنها 382 هزار و 500 واحد مسکونی و در خوش بینانه ترین حالت 400 هزار واحد مسکونی وارد بازار شد در حالیکه نیاز بازار مسکن در کشور، سالانه 800 هزار واحد مسکونی است.
وی گفت: دولت تسهیلات و امکاناتی را فراهم کرده و از طرفی تمرکز زیادی بر روی بافت های فرسوده دارد که امیدواریم با تصویب این طرح شاهد تأثیرات خوبی در بازار مسکن باشیم.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.