محمدناصر نیکبخت روز چهارشنبه در همایش نقش سازمان های مردم نهاد در ارتقای سرمایه های اجتماعی افزود: 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای استان همدان پیش بینی شده است که تاکنون هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال عقد قراداد و پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 18 هزار شغل از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه در این استان ایجاد شده است، گفت: هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی نقشی در این اشتغال نداشته چراکه ماحصل این تسهیلات سال آینده مشخص می شود.
وی گفت: علاوه بر این 10 هزار میلیارد ریال نیز از منابع داخلی بانک ها برای ایجاد اشتعال در سالجاری به متقاضیان پرداخت شده است.
استاندار همدان بیان کرد: بیکاری مادر مصائب و مشکلات جامعه است با این وجود در استان همدان برای رفع این مشکل کارهای خوبی انجام شده است.
نیکبخت اضافه کرد: در دیدار اخیر با رئیس جمهوری عنوان کردم که همدان می تواند 30 هزار فرصت شغلی ایجاد کند چراکه تمامی ظرفیت های لازم برای ایجاد اشتغال را دارد.
استاندار همدان بر استفاده از توان سمن ها برای بهبود وضعیت اشتغال تاکید کرد و خواستار ایجاد تشکل مردمی تخصصی در زمینه اشتغال با حضور افراد توانمند و کاردان و عضویت نماینده این تشکل در کارگروه اشتغال برای بهره گیری از نظرها و ایدهای آنها برای ایجاد فرصت های شغلی شد.
نیکبخت گفت: سمن ها و سازمان های خود جوش جوانان همیشه به ویژه در پیروزی انقلاب، مدیریت جنگ و حل مشکلات و مصایب کشور به کمک دولت ها آمده اند.
وی اضافه کرد: حتی علت حضور آمریکا در پای میز مذاکره و تن دادن به برجام نیز به خاطر ترس از دلیری جوانان این کشور بود.
استاندار همدان بیان کرد: با وجود اینکه راه اندازی تشکل های مردمی و سمن ها از ضرورت های مهم کشور است اما زمانی این نهادها تهدید محسوب می شدند.
نیکبخت ادامه داد: دولت یازدهم از سمن ها به عنوان یک فرصت یاد کرده و می داند که بدون حضور مردم نمی تواند به امور کشور رسیدگی کنند.
وی اظهارکرد: تشکل های مردم نهاد همیار دولت هستند و باید کمک دولت برای به ثمر رسیدن تصمیمات و اهدافشان باشند و در صورت بهره گیری از فرصت و توان سمن ها برای خدمت به مردم موفق خواهیم شد.
استاندار همدان گفت: در راستای حمایت مالی از سمن ها به 60 طرح حوزه جوانان یک میلیارد و 800 میلیون ریال و به 115 طرح سمن های فعال در حوزه موادمخدر نیز چهار میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده است.
نیکبخت از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان خواست در راستای حمایت از سازمان های مردم نهاد 2 میلیارد ریال به سمن هایی که هیچگونه کمک مالی تاکنون دریافت نکردند، پرداخت شود.
وی یادآوری کرد: پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید 270 سمن در همدان فعال بودند که در این دولت به 393 سمن رسید و 70 سمن و تشکل جدید نیز در حال دریافت مجوز هستند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت سازمان های مردم نهاد را بازو و فرصت می داند بنابراین باید از آنها حمایت و پشتیبانی لازم صورت گیرد.
استاندار همدان اظهار کرد: مزیت تشکل های مردم نهاد این است که سیاسی نیستند و برای جناح خاص یا منفعت مالی و کسب درآمد کار نمی کنند.
نیکبخت اضافه کرد: سال آینده سه رویداد ملی و بین المللی از جمله همدان 2018 با حضور حدود 180 کشور جهان در همدان برگزار می شود که امید می رود سمن ها در این باره نیز حمایت های لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: برگزاری همدان 2018 به طور حتم عایدی فراوانی برای همدان به همراه دارد که نمونه آن افزایش سرمایه گذاری است.
وی بیان کرد: 100 میلیارد ریال از مجلس شورای اسلامی ردیف و بودجه برای برگزاری رویداد 2018 دریافت شده است با این وجود دنبال این هستیم از محل های دیگر کمک بگیریم.
استاندار همدان گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی 501 طرح در همدان به بخش خصوصی واگذار شد و واگذاری 200 طرح نیز در دست بررسی است.
وی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج عنوان کرد: میزان پرداخت این تسهیلات از سال 94 تا کنون روند صعودی داشته و از 580 میلیارد ریال در سال 94 به 2 هزار و 460 میلیارد ریال در سال 95 رسید.
وی ادامه داد: 2 هزار و 950 میلیارد ریال در 11 ماهه سالجاری تسهیلات ازدواج پرداخت شده است که تا پایان سالجاری این رقم به بیش از سه هزار میلیارد ریال می رسد.
به گزارس ایرنا در این گردهمایی محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان عضو افتخاری سازمان های مردم نهاد شد و به مناسبت روز زن مقرر شد که به زنان حاضر در این همایش بزرگ، هدایایی اهدا شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.