طاهره دوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بزرگداشت هفته زن و مقام مادر از اهداف اصلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.
وی با بیان اینکه معاصر سازی شخصیت والای حضرت زهرا (س) درشناسایی ایشان به عنوان الگو به جامعه ضروری است افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید سطح آگاهی های جامعه زنان به توانمندی های خود و مشارکت آنان افزایش یابد.
دوروزی ادامه داد: در عرصه های مختلف برنامه های متنوع و متعددی تهیه و تنظیم شده و دستگاه‌های اجرایی استان به خصوص دستگاه‌هایی که بیشترین مخاطبان بانوان را دارند باید نسبت به اجرای موفق این برنامه ها نهایت سعی و تلاش و جدیت را داشته باشند.
مشاور امور بانوان استانداری همدان اظهار کرد: ویزیت رایگان بانوان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهداشتی برای بانوان از جمله اقداماتی است که در این ایام در نظر گرفته شده است .
وی با بیان اینکه دیدار با زنان ایثارگر و همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان از جمله برنامه‌های حوزه بانوان و خانواده در هفته زن و مقام مادر است افزود: در محلات با استفاده از ظرفیت‌های کانون مساجد ، پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران ، هیات‌های مذهبی بانوان و کانون‌های فرهنگی ، اجتماعی بانوان برنامه‌هایی به صورت مردمی اجرا می شود.
دوروزی ادامه داد: اهم برنامه‌های اجرایی به مناسبت بزرگداشت این ایام شامل برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با عنوان برگزاری پنجمین جشنواره اسوه‌های ایثار ومقاومت، بازدید از سرای سالمندان، افتتاحیه واحدهای صنعتی بانوان، برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی است.
وی افزود: اجرای مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی، بازدید از فعالیت‌ها و طرح‌های موفق اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار ، برگزاری شب شعر ، سرکشی به بیمارستان ها و عیادت از بانوانی که در این ایام مادر شده‌اند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ویزیت رایگان بانوان در مراکز درمانی و نشست های تخصصی حقوقی با موضوع خانواده و تحکیم بنیاد خانواده از دیگر اقدامات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر است که 857 هزار و 916 نفر از آنها معادل 49.3 درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
جمعه 18 اسفند مصادف با 19 جمادی الثانی 1439 هجری قمری تولد حضرت فاطمه زهرا (س) به نام روز بزرگداشت مقام زن و روز مادر نام گذاری شده است.2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.