به گزارش ایرنا محمدناصر نیکبخت عصر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار کرد: سهمیه اشتغال روستایی استان یک هزارو 306 میلیارد ریال بوده که از این رقم 59 میلیارد و 200 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
وی با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان، خطاب به دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد: باید نسبت به بررسی وضعیت موجود پرداختی ها پیگیری های لازم انجام و مشکل پرداخت‌ تسهیلات اشتغال روستایی هر چه سریعتر رفع شود.
استاندار همدان نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی را 6 و هشت درصدی عنوان کرد و افزود: این امکان‌پذیر نیست که یک طرح اشتغالزایی به بانک برده و سپس رها شود.
نیکبخت با اشاره به اینکه به رئیس جمهوری قول داده که تمامی سهمیه اشتغال روستایی استان همدان اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در بانک ها باشند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه از دی ماه طرح‌ها معرفی شده و مسئولان نباید ضعف کار را توجیه کنند گفت: مشکل تسهیلات اشتغال در بانک ها نیست، بلکه از خودمان است.
نیکبخت خطاب به دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی تاکید کرد: تا هفته آینده فرصت دارید مشکلات را بررسی و آمار پرداختی تسهیلات اشتغال استان را تغییر دهید.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از هم اکنون به نوبت به بانک‌ها مراجعه و مسائل را پیگیری و حل کنند افزود: در حال حاضر مشکل مردم بیکاری است و مسئولان اقدامات لازم را باید با جدیت انجام دهند.
وی ادامه داد: طی پیگیری‌های مختلف مقرر شده گاوداری‌های با 10 راس به بالا نیز در طرح اشتغال روستایی پذیرفته شود، اما باید پلاک در سامانه کارا به ثبت برسد.
گفتنی است تعهد اشتعال استان همدان در سال جاری بیش از 19 هزار 980 نفر است که تاکنون برای بیش از 17 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.